NE, OVO NIKAKO NIJE MOGLO BITI UZROK NESREĆE! Pukovnik Biserčić je usred emisije rekao nešto neočekivano!
U Jutarnjem programu TV Prva gostova je pukovnik u penziji Zoran Biserčić koji je bio rukovodilac aerodroma, ali i tehničar koji je učestvovao u pregledima vazduhoplova, Foto: Prva

O TRAGEDIJI

NE, OVO NIKAKO NIJE MOGLO BITI UZROK NESREĆE! Pukovnik Biserčić je usred emisije rekao nešto neočekivano!

Piloti major Dejan Krsnik i kapetan prve klase Zvonko Vasiljević iz 101. lovačko-avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade RViPVO Vojske Srbije poginuli su juče prilikom pada aviona MiG-21 u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika

Objavljeno:

U Jutarnjem programu TV Prva gostova je pukovnik u penziji Zoran Biserčić koji je bio rukovodilac aerodroma, ali i tehničar koji je učestvovao u pregledima vazduhoplova.

Piloti major Dejan Krsnik i kapetan prve klase Zvonko Vasiljević iz 101. lovačko-avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade RViPVO Vojske Srbije poginuli su juče prilikom pada aviona MiG-21 u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika.

U Jutarnjem programu TV Prva gostova je pukovnik u penziji Zoran Biserčić koji je bio rukovodilac aerodroma, ali i tehničar koji je učestvovao u pregledima vazduhoplova.

S tim u vezi, on je dao svoje mišljenje u vezi sa tim šta je moglo da uzrokuje pad aviona, kao i ono što nikako nije.

"Uzroci pada se utvrđuju i to rade vrlo stručne komisije. Za ovako tragične posledice se uvek formiraju po dve i više komisija, a mogu izveštaji da se vraćaju na doradu. Uzrok može biti kvar aviona, neki postupak - kao i kod saobraćajnih nesreća automobila", istakao je pukovnika, ali i naglasio šta ne može da bude uzrok:

"Sigurno ne može biti, iz više razloga, uzrok da je avion poleteo neispravan, to ne može biti."

U objašnjenju ove tvrdnje, pukovnik je izneo podugačko objašnjenje o temeljnim pregledima koje avion mora da prođe pre i nakon svakog poletanja kako bi uopšte mogao da bude razmatran za upotrebu.

"Strategijski pristup priremi aviona se svodi kroz održavanje aviona koje ima nekoliko nivoa. Faktički avion se održava tokom cele godine, a na svakih 50 sati leta, kompletan avion se rastavlja. To nije remont, već periodični pregledi, jednom godišnje ili na 50 sati. Kao automobil kad vozite na servis. Taj pregled mora biti izvršen. To su preventivne mere i one su najbitnije", istakao je Biserčić.

Pukovnik je zaključio da je "degutantno" reći da je u pitanju ljudska greška kod pada aviona.

"Neko je pomenuo da je najčešći uzrok ljudska greška - ne. To je degutantno reći. Jednostavno splet okolnosti, jer toliko je rizičan posao i postoji hiljadu faktora. Pilot u sletanju preko 3.000 pogleda očima mora napraviti. Jako je ružno reći greška ili ljudski faktor. Mora se samo shvatiti da je to takav posao, da ne može svako da leti na supersoničnom vojnom avionu."

U petak se oko 9.10 časova avion MiG 21 Vojske Srbije srušio tokom izvršenja redovnog letačkog zadatka u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika.

Piloti major Dejan Krsnik i kapetan prve klase Zvonko Vasiljević su tragično poginuli, a povređen je i meštanin u čije dvorište je avion pao.

Svedoci nesreće su istakli da se pilot trudio da izbegne kuće dok je avion padao.

(Espreso.co.rs/Mondo)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.