NASA KONAČNO OTVORILA KANISTER SA UZORCIMA ASTEROIDA! Ovo može biti PREKRETNICA, evo šta se nalazi u NJEMU (FOTO)
Asteroid, Foto: PROFIMEDIA

NEVEROVATNO

Naučnici NASA otkrili su crnu prašinu i neidentifikovane ostatke u naučnom kanisteru sa letelice Oziris-reks kada je kanister noćas konačno otvoren, saopštila je američka svemirska agencija.

- Kanister sa uzorcima koje je prikupila sonda Oziris-reks na asteroidu Benu donet je u Svemirski centar Džonson u Hjustonu 25. septembra, nakon što je sonda 24. septembra sletela u pustinju u Juti. Centar Džonson ima najveću svetsku kolekciju materijala iz svemira i stručnjaci će sprovesti rastavljanje mehanizma kako bi došli do osnovnih uzoraka. Ove operacije odvijaju se u novoj laboratoriji dizajniranoj specijalno za misiju Oziris-reks. Aluminijumski poklopac uklonjen je unutar zaštićene kutije dizajnirane da omogući rad sa velikim delovima opreme – navodi se u saopštenju NASA.

Kada mehanizam nazvan TAGSAM bude razdvojen od kanistera, on će biti prebačen u zapečaćenu posudu koja će sačuvati okruženje naredna dva sata. Ta posuda će dati timu dovoljno vremena da prebaci TAGSAM u drugu ogromnu kutiju za rad, što će ubrzati proces rastavljanja.

- Sa mnogo članova tima, naučnika i inženjera, u centru Džonson radimo na procesu rastavljanja i otkrivanja uzoraka svetu tokom specijalnog prenosa uživo 11. oktobra – navodi se u saopštenju NASA.

Letelica Oziris-reks lansirana je 2016. godine i od tada je sletela na asteroid Benu, prikupila oko 250 grma uzoraka i vratila te uzorke na Zemlju pre samo tri dana. Veruje se da će čak i ova mala količina uzoraka pomoći naučnicima da bolje razumeju asteroide koji potiču iz vremena nastanka Sunčevog sistema, ali i koji predstavljaju pretnju po našu planetu.

00:33