NOVA PREVARA HARA SRBIJOM: Ako dobijete SMS poruke sa ovih brojeva – OPLJAČKANI STE!
To vam naplaćuju 180 dinara, Foto: Beta / Dragan Gojić

au!

NOVA PREVARA HARA SRBIJOM: Ako dobijete SMS poruke sa ovih brojeva – OPLJAČKANI STE!

To vam naplaćuju 180 dinara

Objavljeno: 12.03.2019. 15:40h
  • 30

Ako vam je na mobilni telefon stigla poruka sa brojeva 3663, 5678 ili 1991, znači da ste postali korisnik usluga servisa koji vam naplaćuje i do 180 dinara svaku poruku koju vam pošalje.

Ako se uzme da ovi servisi nedeljno šalju bar tri poruke, to znači da će vam račun na kraju meseca biti uvećan za najmanje 2.100 dinara, i to za uslugu za koju niste ni znali da vam se naplaćuje. U tu zamku se lako upadne. Žrtva ove prevare je bila S. M. iz Beograda, kojoj je tokom pretraživanja neta na telefonu iskočila poruka sa upozorenjem da je njen telefon inficiran virusom i da ga treba skenirati. Koncept te prevare podrazumeva zastrašivanje korisnika koji treba da poveruju da su im uređaji zaraženi malverima, pišu mediji. 

– To je izgledalo kao da je sistemska poruka Androida, zato sam i kliknula na baner. Nisam obratila pažnju na uslove korišćenja, ali mi nije palo na pamet da je prevara. Nakon toga svakodnevno su počele da mi stižu SMS-ovi sa brojeva 3663 i 5678 – kaže ona, a da su sve poruke naplaćene shvatila je kada je stigao račun za telefon uvećan za oko 2.500 dinara.

 

– Zvala sam mog mobilnog operatera i rekli su mi da sam koristila servis sa dodatnom uslugom i da je zato račun uvećan i objasnili mi kako da se odjavim. Iako usluge nisam koristila, račun sam morala da platim – objašnjava ona.

Ono što zabrinjava je da korisnik ovog i sličnih servisa možete da postanete i klikom na neku aplikaciju, kviz, test… U ovakvim situacijama prva adresa kojoj se obraćate je vaš mobilni operater.

– Prema Zakonu u elektronskim komunikacijama i internim procedurama Telenora, prvi korak je da nam korisnici prijave problem, a potom se vrši provera da li postoje elementi prevare. Ukoliko se ustanovi da je u pitanju obmana, takvi brojevi se blokiraju – kažu u Telenoru, a ista procedura važi i kod Telekoma i Vipa.

Kako po pravilu operatori ne vraćaju novac, šansa da se naplati šteta je podnošenje žalbe RATEL-u, tržišnoj inspekciji Ministarstva trgovine a u krajnjoj instanci i pokretanje sudskog postupka.

Ono što je, međutim, problem je što ovi servisi nisu novina. Građani iznova bivaju žrtve iste obmane, servise niko ne gasi iako iza svakog od njih stoji određena firma. Poznato je da iza broja 3663 stoji austrijska firma „Dimeko“, registrovana kod nas. Oni se bave samo naplatom usluga, dok samu uslugu pruža neka druga firma. I tako dolazimo do začaranog kruga u kome niko već godinama ne odgovara. Pitanja smo uputili i Tužilaštvu za organizovani kriminal, ali odgovor nismo dobili.

Poruke stižu sa ovih brojeva:

3663

5678

1991

Poruke su, kako su rekli operateri, vlasništvo treće strane.

Bonus video: 

(Espreso.rs)

 

 


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media