NA POSAO ĆETE MORATI DA KREĆETE RANIJE, MOŽDA ĆE BITI PROBLEMA: Sve o funkcionisanju gradskog prevoza u Beogradu
Sve o funkcionisanju gradskog prevoza u Beogradu, Foto: ATA images

OBRATITE PAŽNJU

NA POSAO ĆETE MORATI DA KREĆETE RANIJE, MOŽDA ĆE BITI PROBLEMA: Sve o funkcionisanju gradskog prevoza u Beogradu

Mere koje će biti preduzete od 8. maja podrazumevaju da svaki putnik nosi zaštitnu opremu i da se ulazi na prednja vrata autobusa.

Objavljeno:

Danas je na konferenciji za novinare povodom pokretanja javnog prevoza u Beogradu, najavljenog za 8. maj, epidemiolog dr Predrag Kon kazao da ne očekuje da će virus Kovid-19 biti aktivan posle maja meseca, te da je mogućnost zaražavanja potom samo teoretska. Kon je u svojstvu predstavnika Gradskog zavoda za javno zdravlje ponovio da će pokretanje gradskog saobraćaja ići u fazama, te da će ih biti četiri, kao i da se kreće od zaposlenih, da bi se najosetljiviji uključili poslednji. - Osmišljeno je četiri faze kako bi se do minimuma smanjio rizik prenošenja zaraze u gradskom prevozu. Bitno je shvatiti da posebno stariji od 65 godina i oni koji imaju hronične bolesti i dalje ne treba da koriste prevoz. U prvoj fazi se planira da ga koriste samo zaposleni. Kada se pređe u drugu fazu koristiće ga učenici, u trećoj fazi svi ostali, ali mlađi od 65 godina. Tek potom i najosetljiviji - rekao je ističući da će to biti skoro, te da je novi korona virus i dalje u cirkulaciji, ali znatno manje.

foto: ATA images

Precizirao je i da je reč od dva do tri odsto ukupnog broja testiranih, te da će se i dalje smanjivati. - Kada padne ispod jedan posto, mogućnosti zaražavanja su samo teoretske. Mi ne očekujemo da će virus biti aktivan posle maja meseca - kazao je dodajući da se danas obeležava vraćanje u redovan život. "Danas obeležavamo vraćanje u redovan život" - Kad profunkcioniše gradski saobraćaj svi će osetiti da se vraćamo "u normalu". Vraćanje u život podrazumeva vraćanje rada. Hoću da prenesem stanovništvu da virus može da se kontroliše, da može da se spreči umiranje. Situacija izlazi iz preteće - rekao je dodajući da se "ostaje u pandemiji" i sa izlaženjem iz prvog talasa, te da će se predlagati dalje postupanje u odnosu na situaciju.

Mere koje će biti preduzete od 8. maja podrazumevaju da svaki putnik nosi zaštitnu opremu i da se ulazi na prednja vrata autobusa.

- Svaki putnik treba da nosi zaštitnu masku, rukavice, da se ulazi na prednja vrata autobusa. Mesta su jasno obeležena i za sedenje i za stajanje. Vodili smo računa da obezbedimo distancu od minimum metar i po između putnika. Centralna ventilacija neće biti dozvoljena, ventilira se otvaranjem prozora ili vrata. Obavezno je i nošenje lične zaštitne opreme za vozače, koji će biti odvojeni u kabini - rekla je na konferenciji dr Slavica Maris, takođe iz Gradskog zavoda za javno zdravlje ističući da je i za vozače obavezno nošenje rukavica i maski, te da je korišćenje vizira opciono

Ona je kazala i da je pojačana dezinfekcija svih kontaktnih površina u autobusu i apelovala na sugrađane da ispoštuju sve mere i, kako je rekla, da imaju više razumevanja. - Na početku će možda biti problema, ranije krenite na posao - rekla je ona. Komunalna milicija za one koji ne poštuju mere Preporuke struke uzete su za zdravstveni protokol, izjavio je gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević. On je istakao da su donete mere u cilju obezbeđivanja putnika, te da će pravila strogo držati. - U autobus neće moći da uđe niko bez maski i rukavica - kazao je napominjući i da će morati da se pravilno koriste: - Vozači će moći da zaustave vozilo, ako neko to ne bude želeo da ispoštuje. Kada putnik pokaže da ima zaštitu, treba da validira putnu ispravu. Ako neko neko pokuša da uđe u vozilo, a da nije ispunio obaveze, vozač zaustavlja vozilo, a mi pozivamo komunalnu miliciju. Direktor GSP Beograd Radiša Momčilović izjavio je da je GSP izvršio neophodne pripreme za početak predviđen za 8. maj. - Sva vozila će biti adekvatno obeležena do petka. Obezbedili smo lica koja će raditi na kontroli implementacije pravila, spremni dočekujemo početak - kazao je. Na pitanje novinara u vezi sa predviđenim brojem autobusa, gradski sekretar Vasiljević rekao je da je reč o 1.290 vozila, te da je spremno dodatnih sto vozila, ukoliko bude potrebe za njima. On je kazao i da je kapacitet vozila smanjen na 20 do 50 odsto, te da je u svakom vozilu, koja su danas predstavljena u pogonu GSP-a, obeležno po 13 sedećih i 12 stajaćih mesta.

- Procena je da kapacitet vozila zadovoljava potrebe - rekao je direktor GSP Momčilović ističući da se radi isključivo o potrebama zaposlenih sugrađana. U vezi sa statusom zaposlenih koji će morati da koriste personalizovane karte, Vasiljević je rekao da pravno lice ima mogućnost kupovine restriktivnih karata za svog zaposlenog, te da su nekoliko mogućnosti "u igri".

Moguće uplatiti kartu od 8. maja do kraja meseca - Pravno lice ima mogućnost da za svakog svog zaposlenog uplati restriktivnu kartu. Može da kupi kartu za npr. od 8. maja do kraja meseca. Svi putnici mogu da kupe i polumesečnu kartu i da uzmu jednu petodnevenu kartu i da se time prevaziđe ovo. Nismo mogli da biramo kada ćemo pustiti prevoz - rekao je dodajući i da su prema njegovom znanju poslodavci dužni da obezbede zaposlenima maske i rukavice. Rekao je i da su transportna preduzeća u obavezi da organizuju kontrolore, te da se Gradski sekretarijat neće mešati u način njihove organizacije. - Nama je bitno da oni taj posao obavljaju u potpunosti - kazao je.

Povodom novih cena karata i načina dokazivanja da je reč o putniku u radnom odnosu, Vasiljević je rekao da je izdavanje personalizovanih kartica posao od nekoliko minuta, te da je GSP izašao u susret građanima obezbeđivanjem trodnevnih i petodnevnih karata. - Lice može samo sa ličnom kartom da dođe na prodajno mesto Bus plusa, gde traje prodaja personalizovanih karata, to je nekoliko minuta. Dobija se vozna isprava za 250 dinara i na prodajnom mestu lice koje je kupilo takvu kartu, moći će da je kupi. Na zahteve građana smo omogućili prodaju trodnevnih i petodnevnih karata. Osnovni je razlog da bismo na što bolji način obezbedili da u sistemu javnog prevoza u prvoj fazi imamo isključivo zaposlena lica - kazao je dodajući i da je mesečna karta koncipirana tako da ne postoji mogućnost povraćaja novca, te da moli za razumevanje sve one koji su uplatili martovsku mesečnu kartu za prevoz.

KON: Gradskim prevozom idem na posao

foto: ATA images

Na pitanje novinara da li koristi gradski prevoz, dr Predrag Kon odgovorio je potvrdno. - Gradskim prevozom idem na posao - kazao je on dodajući da je ranije češće koristio tramvaje, ali da su izmene u saobraćaju uticale na to. Na današnjoj konferenciji saopšteno je i da se BG voz aktivira od 8. maja.

Bonus video:

(Espreso.co.rs / Novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.