IPAK NIŠTA OD NAPLAĆIVANJA ULAZA KOLIMA U CENTAR BEOGRADA: Nadležni odustali od ideje, ali ne zadugo!
Ilustracija, Foto: Nebojša Mandić

BRŽE-BOLJE

IPAK NIŠTA OD NAPLAĆIVANJA ULAZA KOLIMA U CENTAR BEOGRADA: Nadležni odustali od ideje, ali ne zadugo!

Konkurs je obustavljen

Objavljeno:

Najava da se razmišlja o mogućnosti naplate ulazaka vozilima u centar Beograda toliko je ustalasala javnost da su nadležni odlučili brže-bolje da odustanu od tendera za izradu studije pod nazivom "Upravljanje saobraćajem u Beogradu kroz model tarifiranja pristupa centralnoj zoni".

"Sekretarijat za saobraćaj je, kao naručilac, utvrdio da prestaje potreba za sprovođenjem postupka javne nabavke usluga izrade studije s obzirom da se nisu stekli preduslovi za realizaciju predmetne javne nabavke, odnosno s obzirom da još uvek nije realizovan i uspostavljen visoko-kapacitetni sistem javnog prevoza u gradu Beogradu, kao i da je u toku realizacija saobraćajno-infrastrukturnih projekata", stoji u obrazloženju zašto je tender obustavljen samio nedelju dana posle raspisivanja.

Dakle, konkurs je obustavljen pošto Beograd još nije dobio metro ili kako su ga krstili u odluci "visoko-kapacitetni sistem javnog prevoza".

foto: Grad Beograd

Podsetimo, u konkursnoj dokumentaciji je stajalo da bi onaj koji dobije posao trebalo da "prikupi iskustva gradova koji već primenjuju ovu praksu, da uradi istraživanje na terenu među građanima, da definiše zonu, odnosno tačnu lokaciju u kojoj bi se naplaćivao ulaz vozilima (uz mogućnost da se pešačka zona prostire od Slavije do Trga republike), da uradi finansijsku analizu predloženog modela, društveno-ekonomsku korist od nje, kao i analizu pravnog okvira za implementaciju sistema".

Sličan sistem primenjuje se u Londonu, Njujorku, Milanu, Stokholmu, Singapuru...

- Ovo je jedna u nizu analiza koje sprovode Grad Beograd i Sekretarijat za saobraćaj, a koje se tiču protočnosti i bezbednosti u saobraćaju. Studija treba da pokaže kakvi bi bili efekti ovakvog postupka uz obavezno anketiranje stanovnika kako centralnih gradskih zona tako i onih na periferiji. To nipošto ne znači da će sistem po automatizmu biti primenjen nakon izrade studije, već je ovo samo sakupljanje podataka. Još jednom ponavljam da samo studija neće biti dovoljna da se zauzme konkretan stav, niti će bilo šta biti urađeno mimo volje građana – rekao je pre nekoliko dana gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović.

Bonus video

Potop u Šeovcu

(Espreso.co.rs/ Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.