POPLAVA LAŽNIH RECENZIJA NA AMAZONU! Ako se odlučite da kupujete od kuće, PROČITAJTE KAKO VAS VARAJU
Sedište ove multinacionalne tehnološke kompanije je u Sijetlu u Vašingtonu, Foto: EPA/FRIEDEMANN VOGE

ONLINE KUPOVINA

POPLAVA LAŽNIH RECENZIJA NA AMAZONU! Ako se odlučite da kupujete od kuće, PROČITAJTE KAKO VAS VARAJU

''Ako je previše dobro da bi bilo istinito, verovatno nije''

Objavljeno:

Lažne recenzije na Amazonu tokom pandemije izazvane koronavirusom dostigle si nivoe koje se obično viđaju tokom praznične sezone kupovine.

Fejkspot, kompanija koja analizira prevare sa rejtingom, ocenjuje da je oko 42% od 720 miliona recenzija Amazona u periodu od marta do septembra bilo neopouzdano. Lažne recenzije na Amazonu predstavljaju problem već nekoliko godina unazad, ali je njihov porast sada povezan sa pandemijom i činjenicom da sve veći broj ljudi kupuje online.

''Takve brojeve videli smo samo u periodu crnog petka ili Božića 2019. godine'', izjavio je osnivač i direktor Fejskpota Saud Khalifah. ''U 2020. godini nagli porast lažnih recenzije se naglo povećao, podudarajući se sa merama karantina u SAD''.

Lažne recencije predstavljaju problem Amazonu i ostalim online tržištima već godinama, uprkos naporima kompanija da ih očiste. Počinioci tih recenzija često su plaćeni da određeni proizvod hvale ili sabotiraju u korist konkurencije.

Kompanija Fejkspot, u cilju borbe protiv lažnih recenzija, počela je da dodeljuje ocene ponuđenim proizvodima. Tako slovo D označava je 40-70% recenzija na određeni proizvod lažno, a slovo F da je to čak više od 70%. Fejkspot ističe da je 20 miliona kupaca koristilo usluge njihove kompanije od njenog osnivanja 2015. godine, što je dokaz koliko se kupci oslanjaju na kritike i ocene da bi izabrali koje proizvode žele da kupe.

Sam Amazon ističe da je kompanija svesna 'loših aktera' koji pokušavaju da zloupotrebe sistem i da ulaže značajne resurse kako bi zaštitila integritet recenzija na sajtu.

Khalifah je izjavio da je njegova firma zabeležila veliki porast nepouzdanih recenzija kako se COVID-19 širio SAD-om. Na osnovu dosadašnjeg iskustva očekuje da će se obim lažnih recenzija pogoršati kako se približava praznična sezona kupovine koja će biti prometnija nego ranije jer kupci nastavljaju da izbegavaju prodavnice usred pandemije koronavirusom.

''Ako je previše dobro da bi bilo istinito, kaže on, verovatno nije''.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Bloomberg News)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.