NASA OBJAVILA FOTOGRAFIJE SA MESTA UDARA RUSKE LETELICE U MESEC: Jedna stvar se JASNO VIDI (FOTO)
Mesec, Foto: Espreso

POSLEDICA PROPALE MISIJE

Fotografije su navodno nastale prošle nedelje, a napravio ih je sistem za snimanje na Nasinom Lunar Reconnaissance Orbiter-u (LRO), robotskoj letelici stacioniranoj u orbiti Meseca koja može da pravi fotografije visoke rezolucije.

NASA je objavila fotografije koje navodno pokazuju mesto udara ruske misije Luna-25 u Mesec, koja se prošlog meseca srušila na površinu našeg prirodnog satelita verovatno zbog tehničkog kvara, saopštila je moskovska svemirska agencija.

Prvo objavljene u četvrtak, fotografije su navodno nastale prošle nedelje, a napravio ih je sistem za snimanje na Nasinom Lunar Reconnaissance Orbiter-u (LRO), robotskoj letelici stacioniranoj u orbiti Meseca koja može da pravi fotografije visoke rezolucije.

Koristeći podatke koje je podelila ruska svemirska agencija Roskosmos, Nasin tim je locirao verovatnu tačku udara duž unutrašnjeg oboda kratera Pontekulan G i napravio poređenja sa prethodnim fotografijama tog područja. Istraživači su otkrili nešto što se čini kao udarni krater širok oko 10 metara i veruju da je to poslednje počivalište sonde Luna-25.

- Pošto je ovaj novi krater blizu procenjene tačke udara Luna-25, tim LRO zaključuje da je verovatno posledica te misije, a ne prirodnog udarca - rekli su zvaničnici Nase.

Ruska letelica nije uspela da sleti krajem avgusta zbog problema sa motorom, navodi Roskosmos, koji je od tada najavio istragu o incidentu.

- Nažalost, gašenje motora nije se desilo normalno, u skladu sa dijagramom sekvence, već na osnovu vremenske oznake i umesto planirane 84 sekunde, trajalo je 127 sekundi - rekao je šef Roskosmosa Jurij Borisov.

Međutim, Borisov je primetio da su inženjeri Roskosmosa stekli dragoceno iskustvo prilikom izgradnje Lune-25, uprkos neuspehu misije. On je rekao da će tim koji stoji iza projekta „uzeti u obzir sve greške koje su napravljene tokom ove misije“ i izrazio nadu u „buduće misije Luna-26, 27 i 28“.

Luna-25 je imala za cilj da sleti u blizini južnog pola Meseca, koji je poznat po neravnom terenu. Sve prethodne misije sletele su u ekvatorijalne regione pre indijske misije Čandrajan-3, koja je uspela da sleti blizu pola 23. avgusta.

Ruski svemirski brod uspešno je stigao u orbitu Meseca, poslavši nazad fotografije Meseca visoke rezolucije. Planirano je da pokuša da sleti 21. avgusta.

00:33