NOVOOTKRIVENI ASTEROID BI MOGAO OPASNO DA SE PRIBLIŽI ZEMLJI, NASA SE OGLASILA: Moguć i DIREKTAN SUDAR?
Asteroid, Foto: PROFIMEDIA

NIJE NAIVNO

Novootkriveni asteroid mogao bi opasno da se približi Zemlji za oko 20 godina, a šanse su 1:600 da će se direktno sudariti sa našom planetom, objavili su zvaničnici NASA-ine Kancelarije za koordinaciju planetarne odbrane.

Iako je to nivo rizika veći od proseka za asteroide blizu Zemlje, to je i dalje "veoma mala šansa" za udar, napisala je NASA, koja očekuje da će taj nivo rizika opasti kako jasnija zapažanja asteroida postanu dostupna.

Prvi put otkriven 27. februara, asteroid je nazvan 2023 DV, a procenjuje se da ima oko 50 metara u prečniku.

Očekuje se da će se asteroid veoma približiti Zemlji 14. februara 2046. Procene Centra za koordinaciju objekata u blizini Zemlje od 8. marta, predviđaju 1:625 šanse za direktan udar, iako se te šanse svakodnevno preračunavaju.

"Često kada se prvi put otkriju novi objekti, potrebno je nekoliko nedelja podataka da bi se smanjile neizvesnosti i adekvatno predvidele njihove orbite godinama u budućnost“, napisala je NASA na Tviteru.

Navode da će stručnjaci nastaviti da prate asteroid i ažuriraće predviđanja kako bude pristizalo više podataka.

Scientific American piše da direktan sudar ovakvog asteroida i Zemlje ne bi bio kataklizmičan kao asteroid obima 12 kilometara koji se srušio na Zemlju pre 66 miliona godina i ubio dinosauruse. Međutim, 2023 DV bi i dalje mogao da izazove ozbiljnu štetu ako bi sleteo u blizini velikog grada ili gusto naseljenog područja.

Podsetimo, meteor upola manji 2023 DV eksplodirao je iznad Čeljabinska u Rusiji 2013. godine, stvarajući udarni talas koji je oštetio hiljade zgrada i povredio otprilike 1.500 ljudi.

(Espreso/Telegraf)