STIŽE ZABRANA KOJA ĆE POTPUNO PROMENITI TVITER: Hrabra odluka Džeka Dorsija RAZBESENEĆE političare širom sveta!
Džek Dorsi, Foto: AP

prelomio

STIŽE ZABRANA KOJA ĆE POTPUNO PROMENITI TVITER: Hrabra odluka Džeka Dorsija RAZBESENEĆE političare širom sveta!

Zabrana će stupiti na snagu od 22. novembra, a svi detalji biće objavljeni do 15. novembra

Objavljeno: 31.10.2019. 10:53h

Tviter će zabraniti svako političko oglašavanje širom sveta, rekavši da doseg takvih poruka "treba zaraditi, a ne kupovati".

- Iako je internet oglašavanje neverovatno moćno i veoma efikasno za komercijalne oglašivače, ta moć donosi značajne rizike za politiku - tvitnuo je izvršni direktor kompanije Džek Dorsi.

Vest o zabrani podelila je američke stručnjake koji se bave kampanjama za izbore 2020. godine.

Bred Parskale, menadžer kampanje za ponovni izbor predsednika Donalda Trampa, rekao je da je zabrana "još jedan pokušaj levice da ućutka Trampa i konzervativce". Ali Bil Ruso, portparol kampanje za izbor demokratskog predvodnika Džoa Bajdena, rekao je:

- Kada se suočimo sa izborom između dolara od reklama i integriteta naše demokratije, ohrabruje to što, bar jednom, prihodi nisu pobedili.

Reagirajući na ovaj potez, osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg branio je politiku svoje kompanije.

- U demokratiji, mislim da nije u redu da privatne kompanije cenzurišu političare ili vesti - rekao je on tokom konferencijskog poziva sa novinarima.

Zabrana će stupiti na snagu od 22. novembra, a svi detalji biće objavljeni do 15. novembra.

Dorsi je objasnio svoj stav u nizu tvitova.

Internet politički oglasi, rekao je, predstavili su „potpuno nove izazove građanskom diskursu“.

Ovi izazovi su uključivali „optimizaciju poruka na osnovu mašinskog učenja“, „mikro-ciljanje, neproverene pogrešne informacije i duboke falsifikacije“.

- Nije verodostojno za nas da kažemo: "Trudimo se da zaustavimo ljude da koriste naše sisteme za širenje pogrešnih informacija, ali ako nam neko plati da targetiramo i natera ljude da vide njihov politički oglas ... dobro ... mogu reći šta god žele!"

Suprotstavljajući se tezi da se nova politika njegove društvene mreže može favorizovati lidera koji su već na funkciji, on je istakao da "mnogi društveni pokreti dostižu ogromne razmere bez ikakvog političkog oglašavanja". 

Zabrana ne bi uticala na oglase koji podržavaju registraciju birača, dodao je.

BONUS VIDEO:

(Espreso.rs/BBC)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media