Da li je ovo kraj najpoznatije društvene mreže? FEJSBUK JE U VELIKOM PROBLEMU!
Foto: AP

OPADA POSETA

Da li je ovo kraj najpoznatije društvene mreže? FEJSBUK JE U VELIKOM PROBLEMU!

Stvari se menjaju.

Objavljeno: 16.06.2018. 15:11h
  • 12

Mnogi ljudi prebacuju se sa Fejsbuka na zatvorene forume poput Vocapa (WhatsApp) kako bi raspravljali o dnevnim vestima, jer brinu zbog privatnosti, lažnih vesti i "zatrovane atmosfere" u kojoj se odvija diskusija na toj platformi, pokazalo je istraživanje Rojtersovog instituta za studije novinarstva.

Najnoviji Izveštaj o digitalnim vestima Rojtersovog instituta pokazao je da opada upotreba vesti preko Fejsbuka, naročito među mladima, koji se radije okreću Vocapu, Instagramu i Snepčetu.

- Ljudima postaje pomalo dosadan Fejsbuk - rekao je vodeći autor sedmog godišnjeg izveštaja Nik Njuman za Tomson Rojters Fondaciju.

Fejsbuk je i dalje najpopularnija društvena mreža za vesti, sa 36 odsto korisnika protekle nedelje, ali gubi prednost u odnosu na druge aprikacije, naročito od Vocapa, koji je utrostručio popularnost kao izvor vesti u protekle četiri godine za 15 odsto.

Ljudi se bolje osećaju kada "razgovaraju" na zatvorenim platformama u zemljama sa "polarizovanim podelama" i gde može biti opasno da se otvoreno izražavaju politički stavovi, kao što su Malezija i Turska, navodi se u studiji.

Ispitanici su rekli da često nalaze priče na Fejsbuku i Tviteru i prosleđuju ih na grupe na Vocapu radi diskusije u okviru manjeg kruga prijatelja.

Mladi sve više na Tviteru, Instagramu, Vocapu i Snepčetu
Mladi sve više na Tviteru, Instagramu, Vocapu i Snepčetu foto: Fonet

Iako se veći deo pada interesa za Fejsbuk pripisuje promenjenim algoritmima, koji kao prioritet stavljaju interakcije sa prijateljima i porodicom, poverenje takođe predstavlja veliki problem. Samo 23 odsto od 74.000 ljudi, ispitanih u 37 zemalja, reklo je da veruje vestima na društvenim medijima, u odnosu na 44 odsto onih koji generalno veruju vestima, prenosi Rojters.

Sve više ljudi plaća da bi imalo pristup vestima na internetu u pojedinim zemljama, a da je taj broj dostigao 30 odsto u Norveškoj, gde se donacije takođe pojavljuju kao alternativna strategija, pokazuje studija Rojtersovog instituta, koju je finansirala Tomson Rojters Fondacija.

(Espreso.rs / Srbijadanas.com)

BONUS VIDEO: JEDNE ODUŠEVLJAVA, DRUGE STRAŠNO PLAŠI! Kakva osećanja ovaj robot budi kod vas? 

 


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media