Šta kaže CIA? Kako je Sloba postao američki neprijatelj broj 1? (FOTO)
Foto: Profimedia

istorijska ekskluziva

Šta kaže CIA? Kako je Sloba postao američki neprijatelj broj 1? (FOTO)

U dokumentima CIA možete pročitati sve o njegovom dolasku na vlast, ljubavi prema cigarama i viskiju, odnosu sa Ćosićem, Šešeljem, Draškovićem i opozicijom i kako su na njega delovali odnosi sa SPC i SANU te o njegovom "raskalašnom" sinu Marku...
Objavljeno: 16:30h

Nedeljnik je u novom broju objavio ekskluzivne izveštaje CIA o Slobodanu Miloševiću, koji prate njegovo političko delovanje tokom devedesetih godina. Dokumenti prikazuju kako je najmoćnija obaveštajna agencija na svetu menjala i cenzurisala sopstvene izveštaje o predsedniku Srbije i Jugoslavije tokom devedesetih godina, sakrivajući represije nad Srbima sa Kosova i praveći najvećeg američkog neprijatelja od nekada "ljubaznog i šarmantnog" političara.

OK, znate da Espreso ima aplikaciju. Niste znali da je od danas još bolja!

U jednom dokumentu, navodi se u Nedeljniku, postoji sledeća rečenica: "U aprilu 1987. Milošević je privukao pažnju međunarodne javnosti svojim dramatičnim dolaskom na protest Srba sa Kosova, gde je inicirao raspaljivu kampanju da "ispravi greške" zbog kojih su patili i zatražio brz napredak ka punoj demokratiji i tržišnoj ekonomiji."

foto: Nedeljnik

"Dakle, drugi deo rečenice, onaj o "napretku ka punoj demokratiji i tržišnoj ekonomiji" nije se nimalo slagao sa narativom o Miloševiću koji danas znamo.

Kako političar koji se zalaže za takve ciljeve može da postane javni neprijatelj SAD? Očigledno je da ne može. I zato je CIA odlučila da prepravi ovaj deo rečenice. On je prvo modifikovan, a potom je i potpuno nestao", navodi dr Filip Kovačević, na čiji zahtev je CIA "deklasifikovala" ove dokumente.

Već u dokumentu iz 1995. godine rečenica je drugačija. Umesto: "(on) je zahtevao brz napredak ka punoj demokratiji i tržišnoj ekonomiji", piše: "(on) je postavio zahteve za brz napredak ka punoj demokratiji i tržišnoj ekonomiji, prema izveštajima (cenzurisano) medija".

Dakle, sada to više nije predstavljeno kao činjenica (kao što je bilo 1992), već je "prema izveštajima medija", navodi se u analizi koja je objavljena u Nedeljniku.

counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.