PREGOVORI SU U TOKU, GRADIĆEMO METRO SA FRANCUZIMA I KINEZIMA! Zorana Mihajlović objavila divne vesti
Zorana Mihajlović, Foto: Pritnscreen

sporazum

PREGOVORI SU U TOKU, GRADIĆEMO METRO SA FRANCUZIMA I KINEZIMA! Zorana Mihajlović objavila divne vesti

Sporazum je u Vladi Srbije potpisao i ambasador Francuske u Srbiji Žan Luj Falkoni, a prisustvovao je gradonacelnik Beograda Zoran Radojičić

Objavljeno: 12:15h

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović potpisala je danas, zajedno sa ministarkom za evropske integracije Jadrankom Joksimović, Sporazum o donaciji od 8,3 miliona evra za realizaciju i finansiranje projekta beogradskog metroa izmedu Vlade Srbije i Vlade Francuske.

Ministarka Mihajlović je najavila da će Srbija realizovati projekat gradnje beogradskog metroa zajedno sa francuskim i kineskim partnerima, kao i da su pregovori u toku.

Sporazum je u Vladi Srbije potpisao i ambasador Francuske u Srbiji Žan Luj Falkoni, a prisustvovao je gradonacelnik Beograda Zoran Radojičić.

Mihajlović je zahvalila Francuskoj na pomoći kako bi se što pre krenulo u realizaciju jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Beogradu kao što je metro.

Istakla je da je ovo važan dan za realizaciju projekta beogradski metro i da "sada više nema nazad".

"Ovaj sporazum podrazumeva da ćemo krenuti u izradu studije izvodljivosti, idejnog rešenja i studije procene uticaja na životnu sredinu za prvu fazu odnosno prvu liniju metro. Ali, isto tako ćemo dobiti i jedan predlog konceptualnog rešenja za treću liniju metroa u Beogradu".

Mihajlović kaže da će današnji sporazum biti pretočen u ugovor iz kojeg će se dalje realizovati 8,3 miliona evra i da se u narednih godinu dana može očekivati da se dobiju jasne smernice i kako će izgledati prva linija i tačno koliko ona treba da košta, kao i da se pripremimo za pocetak izgradnje prve linije.

foto: Marina Lopičić

"U međuvremenu mi razgovramo i sa francuskom vladom, ali i sa kineskim partnerima, kako ćemo graditi i finansirati ovaj projekat", rekla je ona.

Kako je rekla, to će biti najveći i najteži finansijski u celom regionu, pošto se procenjuje da će tri linije metroa koštati između 4,5 i 5,5 milijardi evra.

Podsetila je da Srbija trenutno relizuje najveći projekat u regionu, izgradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte, koji je vredan više od dve milijarde evra.

Ona očekuje da će sporazum moći da se realizuje sa preduzećem Beogradski metro i voz koji će biti potpisnik komercijalnog ugovor i francuske kompanije Ežis, koja će raditi na studiji opravdanosti i idejnom rešenju i proceni uticaja na životnu sredinu.

"Mi očekujemo da za godinu dana imamo kao tehničku dokumentaciju. U međuvremenu mi svi radimo i ne mogu konkretno da kažem sada da li će kineski partner raditi građevinski deo, a francuski telekomunikacije. Razgovaraju i kineski i francuski partneri i razgovaraju vlade Srbije, Francuske i Kine".

Prema njenim rečima, u narendih par meseci ćemo imati mnogo konkretnije dogovore, pošto se još vode pregovori, "Ali, jasno je da ćemo imati i partnere iz Kine i Francuske, priprema se sporazum između Srbije i Francuske, koji bi mogao da bude ratifikovan kada budemo imali novu vladu", dodala je ona.

Ambasador Francuske je rekao da će dacija od 8,3 miliona evra omogućiti da se sprovede studija izvodljivosti prve faze beogradskog metroa "u svima detaljima i pod kontrolom Vlade Srbije i grada Beograda".

"Paralelno, za fazu izgradnje nastavljamo razgovore na strukturiranju konkurentnog francuskog finansiranja, koji bi trebalo da ubrzo bude predmet novog sprazuma", rekao je on.

Ambasador je rekao da francuska ekspertiza daje garancije za uspeh i izgradnju ove infrastruktre, koja je od velikog značaja za razvoj grada Beograda".

Falkoni je istakao da je projekat Beogradskog metroa u centru odnosa Srbije i Francuske već nekoliko godina, a ponovo je pokrenut tokom posete predsednika Francuske Emanuela Makrona Srbiji, prošle godine.

"Ovaj sporazum je značajna etapa ovog dugogodišnjeg projekta, pokazuje posvećenost srpskih i francuskih vlasti da se projekat sprovede do kraja" rekao je Falkoni.

On je kazao da su Almstom i druge francuske kompanije zainteresovane za učešće u tom projektu, kao i da se o tome razgovara sa Vladom Srbije.

Gradonačelnik Beogada Zoran Radojicić je rekao da je to dugogodišnji projekat koji je veoma značajan za razvoj Beograda i kvalitet života Beograđana, kao i da je proteklih godina taj projekat ponovo aktuelizovan.

foto: Printscreen

"Procena je da će se oko 30 odsto Beograđana voziti metroom", rekao je Radojičić.

Ukazao je na značaj potrebe daljeg unapređivanaj transportnog sistema u Beogradu i istakao da će to dodatno podići kvalitet života ljudi.

Ovaj projekat ima kapitalan značaj za Beograd, naglasio je on.

Podsećanja radi, francuska kompanija Ežis je prošle godine, prema Ugovoru sa Gradom Beogradom, završila Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za metro linije 1 i 2, a Finalni izveštaj je prihvatila gradska komisija za sprovođenje te faze projekta.

Usvojene su trase: Linija 1, Železnik - Mirijevo, dužine 21,3 km, sa 23 stanice i Linija 2, železnicka stanica Zemun - Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica.

Kako je ranije saopšteno, projektom su predvidene stanice na Liniji 1: železnik, Ranžirna, Makiš, žarkovo i Bele vode, Trgovacka, Požeška, Pijaca Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Palata pravde, Savski trg, Trg republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav stanica, Pancevacki most, železnicka stanica Karaburma, Diljska, Višnjicka, Mirijevski bulevar, Gimnazija i Mirijevo.

Stanice na Liniji 2 predviđene projektom su: Mirijevo, Ustanicka, Mite Ružica, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilica, šumatovacka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dubceka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjica, Novi novosadski put, železnicka stanica Zemun.

Uglavnom je predviđena podzemna trasa, sem u Makiškom polju, gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosecne visine 2,0 m. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom trgu, gde je omogucen prelazak putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviden je tunel ispod Save za Liniju 2.

U prvoj fazi radova bi se verovatno gradio deo Linije 1 od železnika do Karaburme.

Bonus video:

(Espreso.co.rs / Agencije)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.