Bahato do bola: Država potrošila 840 miliona evra za ulepšavanje slike o sebi

Troše narodne pare

Bahato do bola: Država potrošila 840 miliona evra za ulepšavanje slike o sebi

U protekle tri godine državne institucije i preduzeća potrošile su na oglašavanje 60,9 miliona evra. Najbesmisleniji primeri: JP Srbijašume finansirala koncert pevačice Ane Bekute, a Rudarski basen Kolubara Sabor trubača u Guči
Objavljeno: 24.12.2015. 17:27h
Umesto da ih utroši na konkretne potrebe građana, država je 840 miliona evra spiskala za šminkanje stvarnosti i beznačajne događaje!

Rasipaju naše pare! Vlada dala više od 800 miliona evra za marketinške usluge

Toliko novca potrošile su državne i lokalne institucije za usluge oglašavanja i marketinga u periodu od 2011. do 2014. godine, rečeno je na konferenciji za novinare Saveta za borbu protiv korupcije. Od te sume 60,9 miliona evra potrošile su državne institucije i preduzeća.



Članica Saveta Miroslava Milenović kazala je da je utrošena svota za oglašavanje do koje je Savet došao u stvari minimalni iznos, zbog toga što Savet nije dobio podatke iz Telekoma Srbija i Srbijagasa, koji i posle kazne poverenika za informacije od javnog značaja od 180.000 dinara nisu dostavili podatke o troškovima za oglašavanje.

Espreso.rs


Ona je dodala da je malo ugovora o oglašavanju dostavila i Informatika Novi Sad, zatim Pošte Srbije koja je dostavila ugovore u kojima je potrošila 36,9 miliona dinara za oglašavanje, a naknadno se došlo do podatka da su Pošte potrošile 200 miliona na sponzorstva, za koja nema podataka.

Vlada Srbije je, navodno, potrošila "samo" 13,4 miliona evra, a zapravo nije dostavila sve ugovore tj. daje ih na "kašičicu".

Vlada rasipa pare


Ministarstvo spoljnih poslova navelo je da "troškovi nisu zarad ministarstva, već zarad Srbije" i dostavilo ugovore samo sa agencijom Fonet, nedeljnikom Vreme i sa Medija centrom, koji iznose 5,5 miliona dinara.

Ogromnu sumu na oglašavanje potrošila je Turistička organizacija Beograda - između 88 i 103 miliona dinara.

Milenovićeva je navela da je primetno da je veliki broj televizijskih emisija finansirao sekretarijat Autonomne pokrajine Vojvodine i da je na primer na taj način plaćen intervju Bojana Pajtića u jednom nedeljniku, zatim da je Jasna Matić kao državna sekretarka preko Ministarstva telekomunikacija plaćala svoju kolumnu "Digitalizacija" u Kuriru, kao i da su intervjui Rasima Ljajića finansirani preko Ministarstva telekomunikacija.



Kako je Milenovićeva navela, jedan od čudnih primera je to što je Galenika napravila ugovor sa televizijom Pink kojoj je prema ugovoru plaćala 312.000 evra za vremensku prognozu, zatim 25 miliona dinara sponzorstva Ženskom košarkaškom klubu Partizan, a u ugovoru je stajalo da za to treba da dobije mesto u upravnom odboru.



Među zanimljivim primerima je i to da je javno preduzeće Srbijašume finansiralo koncert pevačice Ane Bekute, dok je preko Rudarskog basena Kolubara finansirana marketinška agencija za Dragačevski sabor trubača u Guči.

Kao nelogična javna nabavka navedena je kupovina 450 kilograma čokoladica za Narodnu banku Srbije, dok su Putevi Srbije dali 3,8 miliona dinara za mesečni bilten od osam strana.



Predsednik Saveta Miroslav Milićević je kazao da je na ispitanom uzorku od 124 javna preduzeća i institucije ustanovljeno da su neki konkursi ocenjivani subjektivno, da postoji sumnja da su plaćane fiktivne usluge, da su sklapani poslovi sa firmama kojima oglašavanje nije primarna delatnost, da je primetno da firme koje rade za državne institucije rade i za političke partije i da se u nekim javnim nabavkama simulira konkurentnost i transparentnost procedure.

(Espreso.rs / Beta)

Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media