ZLA KOB VELIKE NESREĆE POGINULIH PILOTA! Dejanov sin otkrio: On uopšte nije trebalo da leti tog dana!
Porodicu majora Krsnika u Zemunu obilaze Dejanove kolege pokušavajući da im se nađu u nevolji, Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

VELIKA TRAGEDIJA

ZLA KOB VELIKE NESREĆE POGINULIH PILOTA! Dejanov sin otkrio: On uopšte nije trebalo da leti tog dana!

Zla sudbina zadesila je i njegovog kolegu, kapetana prve klase Zvonka Vasiljevića (43), koji je upravljao avionom

Objavljeno:

Pilot Dejan Krsnik (49), koji je u petak poginuo u padu aviona „mig 21“ Vojske Srbije, kada se letelica srušila u ataru sela Brasina kod Malog Zvornika, imao je u petak slobodan dan, ali je išao da menja kolegu, saznaje „Alo!“.

Zla sudbina zadesila je i njegovog kolegu, kapetana prve klase Zvonka Vasiljevića (43), koji je upravljao avionom.

Porodicu majora Krsnika u Zemunu obilaze Dejanove kolege pokušavajući da im se nađu u nevolji. Dejanovu udovicu, skrhanu bolom, zatekli smo na stepeništu zgrade. Iako su joj oči bile suzne, ona je pokušavala da se drži, dok je uz nju sve vreme bila prijateljica. Majorova žena nije imala snage za razgovor s novinarima, navodeći da joj je teško, ali su komšije bile rečitije.

- Dejanov sin je prvi saznao za tragediju. Na nekom portalu je prvo pročitao da se srušio avion. Ubrzo je javljeno da je u pitanju „mig 21“ i da je nastradao jedan pilot. Njemu su slušalice pale sa ušiju, i odmah je obavestio majku o tome. Kao da je nešto slutio - priča za „Alo!“ komšinica porodice Krsnik.

Posle te vesti, komšije i prijatelji su počeli da se okupljaju kod Krsnika.

- Dejanovom sinu je neprestano zvonio telefon, a on je samo ponavljao da ništa ne zna. Znao je da mu otac leti na tom avionu. Da ironija bude veća, Dejan tog dana nije trebalo da radi, bio mu je slobodan dan. Pozvali su ga iz službe i rekli da bi trebalo da leti sa Vasiljevićem, pa je otišao da menja nekog kolegu. Otišao je radostan, a umesto njega došli su ljudi iz Ministarstva odbrane da obaveste porodicu o nesreći. Oni su porodici saopštili da ne znaju uzrok nesreće i da će ih o uzroku naknadno obavestiti. Strašna nesreća! Dejan je bio divan čovek i voleo je mnogo svoj posao. Takođe se spremao uskoro i za odlazak u penziju. Svakom je izlazio u susret, a na nama je da vratimo to njegovom sinu i supruzi - rekla nam je komšinica.

Kako nezvanično saznajemo, Dejanov sin je krenuo očevim stopama i upisao pilotsku akademiju u Vršcu. Dejan je trebalo još nešto da završi oko službe i planirao je da kao instruktor nastavi da radi takođe u Vršcu.

Porodica Zvonka Vasiljevića, zavijena je u crno. Spremala se za veridbu njegovog rođenog brata, kažu komšije poginulog oficira. Njegov brat došao je iz Rusije, gde živi i radi, kako bi obavio veridbu. Međutim, nažalost, umesto veridbe, čeka ga sahrana rođenog brata.

Istragu o ovoj nesreći vode dve komisije čiji je zadatak da utvrde zašto je avion pao i odneo dva života velikih profesionalaca, odnosno da li je u pitanju kvar ili ljudska greška.

Petar Vojinović, urednik portala „tango six“, izjavio je medijima da „mig 21“, tip aviona u kojem su poginula dva pilota, retko prašta greške, te da je u tom slučaju moglo da se desi svašta, od propusta u organizaciji i planiranju leta do otkaza tehnike.

- Neki od komentara starijih pilota ukazuju na to da je svaki četvrti ili peti pilot koji je leteo na ovom avionu poginuo.On je projektovan da bude presretač. Ako ga analiziramo kao letelicu, to je jedna velika raketa, avion sa jako moćnim motorom, koji je dizajniran da brzo poleti, da presreće nekada i bombardere iz Hladnog rata. Njegov kokpit je analogan i veoma komplikovan i za ljude koji ga lete možemo reći da su vazduhoplovna elita. On retko prašta greške - naveo je Vojinović.

On je rekao da je u ovom slučaju moglo da se desi svašta.

- Moglo je da bude propusta u organizaciji i planiranju leta, mogao je da bude otkaz tehnike, uprkos činjenici da je poleteo tehnički ispravan, moglo je da se dogodi da nešto otkaže tokom leta… Poslednji gubitak ovakvog aviona na uporediv način bio je 1996. kada je uletela ptica u motor. Sledeći deo problema je lokacija i moguća visina - izjavio je Vojinović.

(Espreso.co.rs/Alo.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.