DA JE MILAN NA VREME DAO SIGNAL, 8 LJUDI NE BI POGINULO! Veštak se izjavio na suđenju za sudar VOZA I AUTOBUSA
Voz, ilustracija, Foto: Printscreen

TVRDNJA

DA JE MILAN NA VREME DAO SIGNAL, 8 LJUDI NE BI POGINULO! Veštak se izjavio na suđenju za sudar VOZA I AUTOBUSA

Detaljno pojašnjenje saobraćajne situacije zatražio je i jedan od zastupnika porodica nastradalih u udesu, advokat Bratislav Stojanović

Objavljeno:

- Da je mašinovođa davao zvučni signal „pazi“ u trenutku kada je opazio da se autobus nije zaustavio kod znaka „stop“, vozač autobusa bi mogao da čuje nailazak voza i zaustavi vozilo čime bi teška nesreća u Donjem Međurovu bila izbegnuta...

Ovu tvrdnju, i juče je pred Osnovnim sudom u Nišu ponovio veštak saobraćajne struke Dragan Marković, na suđenju vozaču autobusa Milanu Zdravkoviću koji je optužen da je, nepridržavajući se saobraćajnih propisa, izazvao tešku nesreću na pružnom prelazu u kojoj je poginulo osmoro, a povređno 28 putnika.

Marković je u svom veštačenju koje je bilo prezentovano na prethodnim ročištima istakao da je osnovni uzrok nesreće što se vozač autobusa nije zaustavio ispred znaka „stop“ i proverio da li nailazi voz, ali i da je bilo propusta i u postupanju mašinovođe.

- Da je mašinovođa postupio prema pravilima saobraćajne signalizacije i da je davao zvučni signal, s obzirom na jačinu te sirene, vozač bi dobio informaciju o približavanju voza i to bi uticalo bi na njegovu reakciju u smislu zaustavljanja autobusa. Da je mašinovođa dao zvučni signal u trenutku kada je mogao da shvati da se autobus neće zaustaviti u visini znaka „stop“, taj zvučni signal bi upozorio vozača koji bi mogao da zaustavi autobus pre pružnog prelaza - pojasnio je Marković danas svoj nalaz danas pred sudom, odgovarajući na pitanje Zdravkovićevog branioca advokata predraga Tomovića.

Detaljno pojašnjenje saobraćajne situacije zatražio je i jedan od zastupnika porodica nastradalih u udesu, advokat Bratislav Stojanović.

- Kada je bio u visini znaka „stop“, brzina autobusa je bila 8 kilometara na čas, odnosno oko 2,2 metara u sekundi. Udaljenost prednjeg dela autobusa od koloseka bila je 8,2 metra. Da je u tom trenutku dobio informaciju o nailasku voza i čuo „pazi“ sirenu, bilo je prostora i vremena da vozač autobusa reaguje kočenjem jer je dužina zaustavnog puta pri toj brzini, sa reagovanjem vozača, iznosi oko pet metara. Znači, ostalo bi još tri metra do prve šine koloseka. U tom smislu bio bi veoma blizak prolazak voza pored zaustavljenog autobusa. Bilo je prostora i vremena da vozač autobusa i dodavanjem gasa, to jest ubrzavanjem izbegne nezgodu. Vozač autobu sa bi prevezao autobus preko koloseka i do nezgode ne bi došlo, ali to sve zavisi od subjektivne procene vozača - istakao je Marković.

Zamenik OJT Vladimir Stanojević imao je samo jedno krato pitanje za veštaka – da li bi došlo do nesreće, da je vozač zaustavio autobus ispred znaka „stop“, bez obzira na propuste mašinovođe.

- U tom slučaju ne bi došlo do saobraćajne nezgode - odgovorio je veštak.

Suđenje se nastavlja 3.marta kada će uslediti završne reči.

Žrtve

U nesreći je poginulo osam osoba a 28 su povređene teže ili lakše. Na licu mesta poginuli su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog sela i Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48) iz Čokota, dok su u KC u Nišu u toku operacija, podlegli povredama Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16), obe iz Čokota. Gajtana Stamenković (78) iz Donjeg Međurova preminula je 29.decembra u intentivnoj nezi a nakon nje, 2.januara ove godine i Vlastimir Đorđević (65) iz istog sela. Poslednja žrtva, Lena Ilić (16) preminula je u KC Niš 17.maja. Teško i lakše povređena su još 28 putnika.

(Espreso.co.rs / Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.