LJUTIO BI SE KADA BI ZNAO DA OVO GOVORIM: Emotivne reči kolege tragično nastradalog Srbina SLAMAJU SRCE!
Vdović je sredinom osamdesetih došao u GSS koja je bila još uvek malobrojna, činilo ju je nekoliko desetina ronilaca i planinara!, Foto: Printscreen/Linkedin

POTRESNO!

LJUTIO BI SE KADA BI ZNAO DA OVO GOVORIM: Emotivne reči kolege tragično nastradalog Srbina SLAMAJU SRCE!

Vdović je sredinom osamdesetih došao u GSS koja je bila još uvek malobrojna, činilo ju je nekoliko desetina ronilaca i planinara

Objavljeno:

Đorđe Vdović bio je jedan od onih skromnih heroja koji su zadužili mnoge, a da ništa nisu tražili zauzvrat, rekao nam je juče grcajući od tuge, Peca Janjić iz Gorske službe spasavanja, sećajući se svog kolege i kuma, koji je u nedelju nastradao u avionskoj nesreći u Etiopiji.

- On je izuzetno kratko vreme uradio stvari za koje bi prosečnom čoveku bila potrebna dva života. Sve ono što je uradio u organizaciji Gorske službe spasavanja Srbije pretvorile su ovu humanu volontersku organizaciju koja je brojala samo nekoliko desetina članova, ronilaca i planinara, u najbrojniji i najefikasniji spasilački tim koji deluje na teritoriji naše zemlje - ispričao je za Novosti Peca Janjić.

Vdović je sredinom osamdesetih došao u GSS koja je bila još uvek malobrojna, činilo ju je nekoliko desetina ronilaca i planinara.

- Bio je staložen i skroman mlad čovek, potpuno posvećen razvoju GSS - potresno je rekao Branislav Makrković Mungos, doajen srpskog ronilačkog sporta i jedan od osnivača Gorske službe spasavanja.

Posle Vdvoićevih reformi, članovi GSS su počeli da pohađaju različite kurseve i obuke, uvedeno je licenciranje, uspevao je da nabavi potrebnu opremu.

- Članstvo u Gorskoj službi postalo je prestižno zahvaljujući Đorđu. Zahvaljujući njemu otvoren je GSS kakav danas poznajemo, koji je aktivan u svako doba dana i noći, u najrizičnijim situacijama, kada niko drugi ne ume i ne može da pomogne - rekao je Janić.

On je sa Vdovićem i drugim članovima GSS učestvovao u najrizičnijim operacijama spasavanja, uključujući one tokom NATO agresije 1999. godine. Vdović je od početka devedesetih radio u Programu za hranu Ujedinjenih nacija, ali se vratio spasavanju kad je otadžbina napadnuta.

- Đorđe je oformio jedinicu za spasavanje s visine i iz ruševina. Na raspolaganju smo imali samo dva svoja vozila i bicikle, ali to nas nije sprečavalo da stignemo na lice mesta. Nema novca za koji se to radi, spasilac može da bude samo onaj ko to iskreno voli. Đorđe je bio takav. Predvodio je timove GSS u akcijama posle bombardovanja RTS, CK, kineske ambasade - priseća se Peca Janjić.

- Nije se tad razmišljalo ni da li je korišćena radioaktivna municija, ni da li će biti drugog naleta aviona. Bio je rat a mi smo bili spasioci. Đorđe, koga smo zvali Vda, bio je neizmerno skroman. Verovatno bi se ljutio na mene da čuje kako govorim, ali takvim ljudima treba da se ponosimo - rekao je on.

Na sajtu GSS spasioci su objavili potresan poslednji pozdrav.

- Kao prvi potparol Gorske službe spasavanja, upoznao je Srbiju i svet sa našim radom. Sa 21 godinom pristupio je GSS. Danas, više od tri decenije kasnije, prestao je da se odaziva na poziv u pomoć.

Juče, dan posle nesreće pronađene su obe crne kutije putničkog aviona "boing 737 maks 8" "Etiopijen erlajnsa" koji se, na putu iz Adis Abebe ka Najrobiju, srušio svega šest minuta posle poletanja, odnevši živote svih 157 putnika i članova posade, ali još nije poznato šta je uzrok pada letelice.

Za sada se samo pretpostavlja da bi u pitanju mogli biti problemi sa motorima, greška pilota, sabotaža ili udar ptica.

Dok za žrtvama nesreća žali više od 30 država, uključujući i Srbiju, čiji su građani izgubili život na ovom letu, na licu mesta istražitelji, volonteri Crvenog krsta i forenzičari pretražuju ostatke aviona. U istrazi, koju vodi Etiopija, pomažu SAD, Kenija i druge zemlje. Forenzički stručnjaci stigli su iz Izraela.

Crna kutija koja je prva pronađena znatno je oštećena, pa istražitelji nisu sigurni kakve će podatke moći da izvuku iz nje.

Ostaci aviona rasuti su na površini fudbalskog terena, unutar kratera stvorenog od siline udarca "boinga" o tlo, na farmi pored grada Bišoflua, 60 kilometara jugoistočno od Adis Abebe. Mlka Galato, farmer na čiju zemlju je pao avion, priča medijima da je letilica ostavljala trag za sobom i da su se pre rušenja čuli čudni zvuci.

Rekao je da je video male predmete koji su izgledali kao papir, kako ispadaju iz aviona. Letelica je, kaže, pravila neobičnu buku i načinila iznenadni zaokret pre nego što se srušila.

- Avion je pokušao da se popne pre nego što je napravio oštar zaokret i srušio se - dodao je drugi svedok, farmer Tamirat Abera.

Među nastradalim putnicima bili su humanitarci, akademci, poznati nigerijski pisac, bivši generalni sekretar kenijske fudbalske asocijacije. Poginulo je 22 zaposlenih u organizacijama vezanih za UN.

Ova teška nesreća podigla je dodatno pitanje bezbednosti "boinga 737 maks 8", novog modela poznate kompanije. Do kraja januara, "Boing" je kupcima isporučio 350 aviona "boing 737". No, ovo je drugi udes aviona "boinga 737 maks 8" od okrobra prošle godine, kada je indonežanski avion istog modela pao 13 minuta nakon poletanja sa aerodroma u Džakarti. Tada je poginulo 189 putnika i članova posade.

Akcije američke kompanije "Boing" pale su juče za 10 odsto, najviše u skoro dve decenije. Istovremeno, akcije evropskog rivala "Erbas" su porasle za 0,5 odsto.

Otkazana promocija "Bosa"

Posle nesreće u Etiopiji, "Boing" je odložio, za ovu nedelju planirano, predstavljanje novog aviona 777H, nazvane "bos" (šef). "Boing" je ranije avion predstavio kao "najveći i najefikasniji dvomotorac na planeti". Dužine 77 metara, raspona krila 72 metara, novi avion, najveći u istoriji 102 godine stare kompanije, može da nosi 425 putnika. "Boing" je dobio 300 prudžbina ovog aviona, najviše sa Bliskog istoka i iz Azije.

(Espreso.co.rs / Novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.