TEŽAK UDARAC ZA SVETSKE BRENDOVE: Adidas, Nike i Puma u vreme korone izgubili 7,3 milijarde evra
Puma je izgubila preko 400 miliona zbog pandemije, Foto: Profimedia

baš neugodno

TEŽAK UDARAC ZA SVETSKE BRENDOVE: Adidas, Nike i Puma u vreme korone izgubili 7,3 milijarde evra

Kao treći najveći proizvođač sportske opreme na svetu, Puma je izgubila više od 414 miliona dolara prihoda zbog pandemije korona virusa.

Objavljeno:

Tokom proteklih decenije, globalno tržište sportske opreme pretvorilo se u ogromnu mašinu za sticanje profita, koji su, 2019. godine dostigli 153 milijarde evra. Međutim, prva polovina 2020. godine predstavljala je veliki udarac za poznate sportske brendove, koji su zatvorili hiljade svojih radnji širom sveta zbog pandemije korona virusa.

Sudeći prema podacima sajta SafeBettingSites.com, Najk, Adidas, i Puma, kao najveći svetski dobavljači atletske opreme, izgubili su 7.3 milijarde dolara prihoda zbog krize uzrokovane korona virusom.

Kao jedan od najvećih i najprepoznatljivijih brendova na planeti, Najk predstavlja lidera u industriji sportske opreme i garderobe. Kompanija sa sedištem u SAD, trgovala je akcijama NKE na Njujorškoj berzi i kupila nekoliko prodavnica obuće i opreme kroz istoriju uključujući Konvers, Kole Han, Starter, Bauer Hockey, Umbro i Harli internešnl. Danas, sponzorišu naširoko poznate sportiste poput Kristijana Ronalda, Rafaela Nadala, Lebrona Džejmsa i Rorija Mekilroja, i proizvode dresove za mnoge timove poput Barselone, Čelsija i Paris Snežermena.

U trećem kvartalu tekuće fiskalne godine, zaključno sa 31. majem 2020., Najke je inkasirao 10.10 milijardi evra prihoda, što je povećanje od 493 miliona u odnosu na isti kvartal prošle godine. Ipak, izveštaj kompanije za četvrti kvartal 2020 otkrio je zapanjujuće efekte kovid krize, sa prihodima koji su pali na 6.31 milijardu dolara, što je gubitak od 3.87 milijardi za godinu dana.

Zahvaljujući odličnim rezultatima u poslovanju tokom prva tri kvartala, Najk je fiskalnu godinu završio sa 37.4 milijardi dolara profita što je gubitak od 1.7 milijarde za godinu. Podaci takođe ukazuju da je 41 odsto tog iznosa generisano na Severnoameričkom tržištu. EMEA i Kinesko tržište ga prate sa 26, odnosno 19 odsto. Ove godine, prodaja obuće čini 66 procenata Najkovog ukupnog prihoda. Udeo garderobe u tome je 31 odsto.

Najveći proizvođač sportske opreme u evropi i drugi na svetu, Adidas imao je priliv od 4.75 milijardi evra u prvom kvartalu 2020. godine, što je 1.13 milijardi gubitka za godinu dana. Rezultati kompanije u prvom kvartalu takođe su zarade po udelu od tekućih poslova opale za 96 posto tokom godinu dana iznoseći 0.13 evra. Iako je Adidasova internet prodaja skočila za 35 odsto u prvom kvartalu, nije bilo dovoljno da se izbalansira zatvaranje maloprodajnih objekata.

Opadajući trend nastavio se u drugom kvartalu, sa opadanjem prihoda od 3.58 milijardi evra što je gubitak od 1.93 milijarde za godinu dana. Od aprila do juna, skoro sve Adidasove radnje, izuzev onih u Aziji su zatvorene. U Latinskoj Americi i rastućim tržištima, prodaja je opala za 60 procenata, dok je taj postotak u Evropi i Severnoj Americi 40 posto. Statistički podaci pokazuju da je prihod kompanije opao za 3.06 milijardi evra u prvoj polovini godine.

Kao treći najveći proizvođač sportske opreme na svetu, Puma je izgubila više od 414 miliona dolara prihoda zbog pandemije korona virusa. Statistika pokazuje da je kompanija u prvoj polovini godine ostvarila prihod od 2.13 milijardi dolara, što je pad za 16.3 odsto u odnosu na prošlu godinu.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Safebettingsites.com)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.