KREĆU ZAPLENE ZBOG INFOSTANA! Da li ste i vi jedan od tih Beograđana?
Od maja ove godine svakim plaćenim računom se namiruje raniji dug, Foto: Shutter

isplata dugova

KREĆU ZAPLENE ZBOG INFOSTANA! Da li ste i vi jedan od tih Beograđana?


Sistem je postojao, pa je promenjen, pa se sad vraća na staro. Ja vidim ovde drugi problem a to je diskriminacija građana oko plaćanja pojedinih usluga, kao što su na primer dimničarske usluge, kaže advoka Željko Simić

Objavljeno: 15.12.2018. 13:21h
  • 4

Preduzeće Infostan od maja ove godine svakim plaćenim računom namiruje raniji dug pozivajući se na član 310 Zakona o obligacionim odnosima.

Isti taj zakon kaže da potraživanja zastarevaju za godinu dana.

Šta se zapravo događa i šta treba da rade hiljade ljudi kojima je dat rok da isplate dug?

- Mi izdajemo račune za 700.000 korisnika i 95 odsto njih redovno izmiruje svoje obaveze, ovo dakl za onih 5 odsto koji to ne rade, kaže PR preduzeća Infostan Milica Paunović.

Prema njenim rečima, svi računi su na vreme istpostavljeni i svi imaju dovoljno vremena da izmire obaveze.

- Svi koji su dobili opomene pred prinudnu naplatu imaju račune koji nisu imirili u nekom perodu ranije. Moramo da se držimo zakonskih rokova. Vrlo je važno da svako ko koristi komunlane usluge iste i plaća na vreme, kaže ona i objašnjava da ovaa preventivna opomena daje dodatni rok da se računi izmire za 8 dana upravo kako se ne bi ušlo u proces prindune naplate.

 

Međtuim, predsednikudruženja Efektiva Dejan Gavrilović smatra da je to ombana građana.

- U neku ruku jeste obmana. Nije od maja nego do maja se obračunavalo drugačije, kaže on dok Paunović objašnjava da nema nikakve zabune i da se račun na primer za novembar koji se plati tako i knjiži a ne kao ranije za najstariji mesec.

- Sistem je postojao, pa je promenjen, pa se sad vraća na staro. Ja vidim ovde drugi problem a to je diskriminacija građana oko plaćanja pojedinih usluga, kao što su na primer dimničarske usluge, kaže advoka Željko Simić.

Simić ističe da račun mora da bude kristalno jasan.

- Mi po nalogu komulanih preduzeća formiramo račune objedinjenih naplata. Svaki korsnik može i da odjavi dimničarske usluge, kaže Paunović.

S druge strane Gavrilović kaže da nikako ne podstiču građane da ne plaćaju račune, ali da je problem što građani ne poznaju dovoljno svoja prava.

Bonus video:

(Espreso.rs/B92)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media