HRVATI LIKUJU: Tvrde da Etihad odlazi iz Srbije i da je propao ARAPSKI SAN!
Er Srbija, Foto: Shuterstock

slade se

HRVATI LIKUJU: Tvrde da Etihad odlazi iz Srbije i da je propao ARAPSKI SAN!

Ovako pišu hrvatski mediji

Objavljeno: 12:48h

Hrvatski mediji s likovanjem prenose da su Srbi izabrali koncesionara "koga su oni odbili", ali i da će se Etihad povući iz naše zemlje.

Sve su glasnija govorkanja kako se iz kompanija Etihad iz Saudijske Arabije povlači iz Air Serbije. Modernizacija flote koja je trebala započeti pre pet godina kada je Etihad došao "spasiti" Air Serbiu od propasti, nije urodila plodom. Iako u Srbiji i dalje negiraju da će uskoro doći do razlaza Etihadu ove "jeseni ističe petogodišnji menadžerski ugovor po kojem upravlja kompanijom, iako u Air Serbiji ima samo manjinski udeo, dok je država većinski vlasnik.

Novi ugovor navodno još nije zatražen - piše Poslovni dnevnik. Nacionalna je kompanija, baš poput Croatia Airlinesa, u gabuli, i sve više počinje da liči na low-budget prevoznika. Neko se vreme govorilo i da će se osnovati regionalna kompanija, po uzoru na nekadašnji JAT, ali to je ostalo da visi u vazduhu, prenosi Express.hr.

Zadnjih godina iz CA je otišla gotovo trećina pilota i mehaničara, aviokompanije iz susedne Srbije i Slovenije preuzimaju sve veći deo regionalnog tržišta, broj putnika u vazdušnom prometu same Hrvatske raste dok CA beleži sve manje prodanih karata, kompanija rasprodaje imovinu radi zatvaranja finansijskog bilansa, a za retke nove letove iznajmljuju se već i strani avioni te kompletne posade. Air Serbia svoje viškove radnika "pretače" upravo u Nikolu Teslu - prošle je godine 340 radnika Air Serbie prešlo da radi na aerodrom, tada bez koncesionara, u pokušaju da se spasi što se spasiti može.

Ovde vredi spomenuti da je koncesiju na Teslu dobila francuska kompanija koja nije bila dovoljno dobra za Franju Tuđmana, aerodrom Tuđmana. Naime, 10 se potencijalnih koncesionara javilo za Aerodrom Franje Tuđmana, a među njima i francuski Vinci, jedan od najvećih koncesionara u Evropi, koji posluje na 35 aerodroma na tri kontinenta. Otpali su već u "prvom krugu", skupa sa turskim TAV-om koji je kasnije sa 15 posto uspeo "da uđe" u MZLZ. Pre desetak dana ista je kompanija potpisala ugovor o koncesiji za beogradski aerodrom Nikola Tesla.

Vrednost transakcije je, kako pišu mediji, 1,46 milijardi evra. Ugovor je na 25 godina, a obuhvata održavanje, upravljanje, finansiranje, proširenje i eventualnu nadogradnju postojeće infrastrukture. U slučaju Aerodromi Franjo Tuđman osmišljen je tako nepogodan ugovor za koncesionare da su se svi osim Airport de Paris (ADP) povukli, a 2012. je ustanovljen konzorcijum Zaiceve ​​(Zagreb Airport International Compani), kojeg čine Uprava Aeroports de Paris, francuska građevinska firma Bouigues Batiment International i hrvatska građevinska kompanija Viadukt dd, a koncesija im je dodeljena na 30 godina. Beogradski je aerodrom 2017. imao preko pet miliona putnika, a zagrebački nešto malo više od tri miliona dolara. O dodeli koncesije za Zagreb 2016. je pisao i Alen Šćuric u svojoj kolumni.

"Među" čudnim "činjenicama je i ona da je uslov konkursa bio da koncesiju može dobiti operater koji ima najmanje 10 miliona putnika, te promet od više stotina miliona Eura. No, iako to tako izgleda, koncesiju zapravo nije potpisao ADP, nego je glavni igrač u sprovođenju koncesije bio Bouigues, građevinska firma koja je širom sveta bila poznata po sudskim tužbama i korupcijskim skandalima, au Hrvatskoj ima vrlo dvojbenu koncesiju za autoput "Istarski I" na kojem je dobila multi-milionski iznos buđetskih stredstava, a ni nakon 20 godina nije dovršila celokupan autoput, što sve je bilo protkano velikim nezadovoljstvom istrijana i brojnim skandaloznim medijskim natpisima.

No, čak ni Bouigues nije taj ko je potpisao ugovor, nego je ugovor potpisala Zaiceve ​​(Zagreb Airport International Compani), kompanija osnovana u Velikoj Britaniji nekoliko nedelja pre potpisivanja koncesije, vrednosti slovima i brojkom 1,00 EUR, sa 100 akcija po 1 cent . Pa se postavlja pitanje poštovanja uslova konkursa obzirom da Zaiceve ​​niti je operater aerodroma sa najmanje 10 miliona putnika, niti je firma koja ima traženi multimilionski promet ", napisao je Šćuric.

Bonus video:

Espreso intervju, Ljubiša Stojmirović

(Espreso.co.rs / Express.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.