Da li ste znali da možete da vratite robu bez fiskalnog računa?
Foto: Reuters

kupujemo, a ne znamo

Da li ste znali da možete da vratite robu bez fiskalnog računa?

Danas je svetski dan zaštite potrošača, koji se obeležava i u Srbiji, i u to ime "razbijamo" predrasude o pravima u kupovini koje vladaju kod nas
Objavljeno: 15.03.2017. 16:54h
  • 32

"Ne mogu da vratim kupljeno, izgubio sam fiksalni račun."


OK, znate da Espreso ima aplikaciju. Niste znali da je od danas još bolja!

Koliko ste puta ovo čuli?

E pa, nije tako. Zakon o zaštiti potrošača ne uslovljava reklamaciju posedovanjem računa, ali da biste uspešnije ostvarili pravo na povraćaj novca ili reklamaciju, morate imati neki dokaz o kupovini - kopiju računa, slip ukoliko je plaćeno karticom, izvod s tekućeg računa na kojem se vidi da je izvršena trasankcija ili bar kod s kutije – objasnili su iz nadležnih službi.

foto: AP, Ilustracija

Ovo je samo jedno od prava potrošača o kom ljudi ne znaju,a trebalo bi da znaju, jer kako se kaže "informisan potrošač je zaštićen potrošač". 2014. godine na snagu je stupio Zakon o zaštiti prava potrošača koji je ljudima u Srbiji dao brojne mogućnosti, ali je informisanost o ovom zakonu, nažalost, mala.

Evo nekih od stavki koje bi mogle da vas iznenade:

Ukoliko ste robu poručili preko interneta, imate rok od 14 dana da se predomislite!

foto: Reuters

6 meseci od kupovine robe, trgovci robu mogu da pošalju na servis samo ako vi pristanete na popravku, umesto zamene!

foto: Reuters

2 godine imate pravo na popravku i zamenu robe i bez garancije!

foto: Reuters

Ukoliko se na kasi pojavi viša cena od one koja je napisana na rafu, imate pravo da tražite da platite nižu, prikazanu cenu

foto: Thinkstock

Ako prodavac "pravi problem" tokom reklamacije, pošaljite je pismeno. Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori.

foto: Printscreen / Youtube / Belgrade Tube

Ono što prodavac nikako ne sme je da od vas traži jedinstveni matični broj ili broj lične karte. Štiti vas Zakon o zaštiti podataka o ličnosti!

foto: Public

Svetski dan potrošača ustanovljen je odlukom Ujedinjenih nacija (UN) i prvi put počeo da se obeležava 1983. Potrošači u Srbiji su, kako tvrde iz Nacionalne organizacije za njihovu zaštitu, još uvek daleko od standarda EU, a jedan od načina da se to menja je upravo - informisanost.

Ali, evo jedne pozitivne stvari:

- Više od 80 posto pritužbi i reklamacija koje potrošači podnesu trgovcima, rešava se u korist potrošača, dok je svega 2-3 procenta nezadovoljnih građana, izjavio je danas sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije (PKS) Žarko Malinović pozivajući se na rezultate istraživanja PKS, ali i organizacija za zaštitu prava potrošača.


- To je jedan veoma visok procenat čak i u odnosu na prosek u Evropskoj uniji - kazao je on. 

(Espreso.rs)

 


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media