DOBILI STE POKLON KOJI VAM SE NE SVIĐA I NE ZNATE DA LI MOŽETE DA GA VRATITE? Stvari stoje OVAKO!
Većini je neprijatno da uradi tako nešto zbog onoga ko je poklon kupio, Foto: Profimedia

kupovina

DOBILI STE POKLON KOJI VAM SE NE SVIĐA I NE ZNATE DA LI MOŽETE DA GA VRATITE? Stvari stoje OVAKO!

Situcija je u praksi, na sreću, malo drugačija

Objavljeno: 11.01.2021. 19:41h
  • 2

Praznici su sada polako već iza nas, ali su zato pored nas svi pokloni koje smo dobili za Novu godinu i Božić, a nije svaki savršen i "kao poručen". I dok je u svetu normalna praksa da se neželjeni pokloni vrate u prodavnicu ili zamene za nešto drugo, u Srbiji to retko kome pada na pamet, a u prodavnicu sa računom odlaze samo po veći ili manji broj. A da li uopšte imamo opciju da vratimo ono što ne želimo?

Delom zbog filmova, delom iz neznanja, ali kupci uglavnom veruju da kupljene stvari mogu da vrate jer im se ne sviđaju. Ipak, Zakon o zaštiti potrošača to nigde ne precizira, naprotiv.

Robu kupljenu u butiku, prodavnici tehnike, kozmetike ili bilo kojoj drugoj radnji, trgovci su dužni da uzmu nazad isključivo ako ona ima neku grešku, i to grešku koja nije nastala korišćenjem kupljenog proizvoda, već je takva bila prilikom kupovine, ili je do nje došlo bez krivice kupca.

Ipak, ako bismo otišli da vratimo novogodišnji džemper koji nam se ne sviđa, haljinu koju već imamo u svojoj garderobi, mikser koji nam nije potreban, ili cipele koje jednostavno nisu naš stil, trgovac ne samo da ne mora da nam vrati novac, nego ne mora ni da nam ponudi zamenu.

Situcija je u praksi, na sreću, malo drugačija. Većina prodavaca, pogotovo onih koji su zaposleni u prodavnicima koje su deo velikih inostranih lanaca, dozvoliće svima sa računom i neoštećenim proizvodom, koji je kupljen maksimum mesec dana ranije, da izvrše zamenu. Podrazumeva se, naravno, da se vraća roba koja nije korišćena. Novac, sa druge strane, trgovci mahom ne vraćaju.

Vraćanje robe je stvar doblje volje trgovca

Zakonom, međutim, uopšte ne nameće trgovcima u Srbiji ovakav odnos prema kupcima i to je više stvar njihove dobre volje i korektne poslovne prakse.

U trgovinu je moguće vratiti isključivo robu kupljenu onlajn ili van prostorija trgovca, i to u roku od 14 dana, bez ikakve obaveze navođenja razloga. Rok počinje da teče od trenutka kada ste robu dobili, a ne kada ste je naručili, kako mnogi trgovci žele da izvrnu zakon.

U Srbiji se, ipak, retko ko odlučuje da zameni poklone koje je dobio od bliskih ljudi, ukoliko se zamena ne odnosi na drugu boju, ili veći ili manji broj. Većini je neprijatno da uradi tako nešto zbog onoga ko je poklon kupio, pa neželjeni komadi najčešće stoje u ormarima, ili čekaju nekoga ko će ih dobiti na poklon.

Bonus video:

(Espreso.rs/Srbija danas)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media