VOZAČ AUDIJA NEĆE ODGOVARATI ZA UBISTVO MALOG ANDREJA (12)? Sve to zbog rupe u zakonu, mala ga kazna baš čeka
Foto: Ilustracija, Foto: Tanjug/Dimitrije Nikolić, Printcreen

sramota

VOZAČ AUDIJA NEĆE ODGOVARATI ZA UBISTVO MALOG ANDREJA (12)? Sve to zbog rupe u zakonu, mala ga kazna baš čeka

Vozač "audija smrti", koji je u Nišu usmrtio dečaka Andreja P. (12) i oca troje dece Dejana I. (48), devetnaestogodišnji Nemanja S. iz Beograda, kretao se audijem sa 250 konjskih snaga navodno brzinom od 180 kilometara na čas, a kako ističe Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, da nije bilo očevidaca telo dečaka dugo ne bi našli.

Objavljeno:

U našem pravosudnom sistemu nesreća koja se dogodila u Nišu kada je vozač audija pregazio dvoje ljudi, kvalifikuje se kao saobraćajno delo, ne kao ubistvo.

Posle još jedne u nizu saobraćajnih nesreća u kojoj je vozač ubio dete i oca troje dece, postavlja se pitanje da li treba uvesti oštrije kazne i na koji način sankcionisati izvršioce ovakvih dela.

Vozač "audija smrti", koji je u Nišu usmrtio dečaka Andreja P. (12) i oca troje dece Dejana I. (48), devetnaestogodišnji Nemanja S. iz Beograda, kretao se audijem sa 250 konjskih snaga navodno brzinom od 180 kilometara na čas, a kako ističe Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, da nije bilo očevidaca telo dečaka dugo ne bi našli.

"Ovo je jedna tragedija i bojim se da nije poslednja. Taj momak koji je vozio audi nije ni prvi ni poslednji koji je učestvovao u udesu, a da je praktično juče izašao iz školske klupe", rekao je Okanović i naglasio da je iz tog razloga potrebno u škole uvesti saobraćajno obrazovanje i vaspitanje.

"To je trebalo učiniti još pre deset godina. Molim Ministarstvo prosvete da uvrsti saobraćajno obrazovanje i vaspitanje u škole i pozivam gospodina Branka Ružića ministra prosvete da u svom mandatu uradi ono što nisu uradili njegovi prethodnici", apelovao je Okanović u programu tv Prva.

S druge strane, advokat za saobraćajno pravo Emin Dešević kaže da se problem prvenstveno javlja u našem zakonodavstvu koje nije na adekvatan način regulisalo ovakve slučajeve.

"Ovo je definitivno teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaju. Kod nas u našem pravosudnom sistemu ovakva dela se kvalifikuju kao saobraćajna dela, znači ne kao ubistva, nego se kvalifikuju, vode i procesuiraju kao posebna dela iz oblasti saobraćaja, koja su sama po sebi mnogo lakša i ne smatraju se kao pravi delikti, ne kao prava krivična dela, već kao sporedno zakonodavstbo, tehnička greška i slučaj", objasnio je Dešević.

Prema njegovim rečima, počinioci ovako ozbiljnih dela zato relativno lako prolaze i zato postoji revolt ljudi zbog blagih kazni koje se pripisuju.

"Saobraćajno zakonodavstvo je blago, ovo smatra prekršajem i zbog toga se izriču blage kazne. U Nemačkoj bi se ovo tretiralo kao ubistvo", istakao je Dešević.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Mondo)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.