OD SUTRA NOVE MERE I U JAVNOM PREVOZU: Moraćemo da radimo ovo čim uđemo u bus, stupa na snagu, čekalo se dugo
GSP / Ilustracija, Foto: Nebojša Mandić

OBRATITE PAŽNJU

OD SUTRA NOVE MERE I U JAVNOM PREVOZU: Moraćemo da radimo ovo čim uđemo u bus, stupa na snagu, čekalo se dugo

U saobraćajnom špicu na teritoriji grada Beograda 1.654 vozila na ulicama, među kojima su i autobusi, trolejbusi, tramvaji i garnitura BG voza

Objavljeno:

Od sutra će u svim vozilima javnog gradskog prevoza biti dozatori sa sredstvima za dezinfekciju kojima će putnici moći da se dezinfikuju prilikom ulaska ili izlaska iz prevoza, a danas se vrši i ozoniranje vozila koje će pružiti dodatnu sigurnost u sprečavanju širenja virusa korona u prevozu.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić istakao je prilikom obilaska ozoniranja autobusa da se koristi nedelja kada je manje vozila gradskog prevoza na ulici, a sa ciljem da se obavi veoma važan posao koji će obezbediti dodatnu sigurnost kako putnicima, tako i onima koji rade u gradskom prevozu.

Vesić je podsetio da je u špicu na teritoriji grada Beograda 1.654 vozila na ulicama, među kojima su i autobusi, trolejbusi, tramvaji i garnitura BG voza.

- Danas smo u prilici da u svako od tih vozila postavimo dozere, inače dozere koji sadrže dezinfekciona sredstva gde će oni putnici koji ulaze u naš prevoz moći da izvrše dezinfekciju - kazao je Vesić.

Kako ističe zamenik gradonačelnika Beograda, efekat jednom ozoniranog vozila traje tri do četiri dana, a svako vozilo gradskog prevoza koje pripada GSP-u biće ozonirano dva puta nedeljno.

Prema njegovim rečima, dozere je Grad Beograd uspeo da nabavi zahvaljujući donaciji kompanije Mastercard i Aik banke, koji su obezbedili dve hiljade dozera, kao i 8.000 litara tečnosti za dezinfekciju, što je dovoljno za dve nedelje.

- To znači da ćemo od sutra u svim vozilima gradskog prevoza imati dozere i svi će moći pri ulasku i izlasku iz prevoza da dezinfikuju ruke i tako ćemo dodatno doprineti tome da u prevozu budemo sigurniji - istakao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika podseca da je Grad uložio napore da zaštiti i putnike i vozače i da zahvaljujući tim naporima ima 3,5 odsto zaraženih vozača, što omogućava da funkcioniše gradski prevoz i u uslovima kada je epidemija veoma prisutna.

Dodatnu sigurnost u vozilima javnog prevoza u Beogradu obezbediće i ozoniranje, a Vesić kaže da je to metoda koja je prepoznata od Instituta "Batut" i kojom se uništavaju apsolutno sve bakterije, mikroorganizmi.

Pored toga, podseća Vesić, na svim okretnicama, osoblje ima obavezu da čisti rukohvate i sva ona mesta koja diraju putnici.

- Verujemo da tim merama činimo dodatni napor da bi prevoz bio bezbedniji. To naravno ne znači da ljudi ne treba da nose maske u javnom prevozu jer je to mesto gde je nemoguće ostvariti socijalnu distancu, ali nošenje maski, uz sve ove mere, doprineće da ljudi koji koriste gradski prevoz budu bezbedniji - uveren je zamenik gradonačelnika.

Tesla razvio sistem ozoniranja

Direktor Instituta za opštu fizičku hemiju u Beogradu Stevan Blagojevic ispričao je da je sistem ozoniranja prvi razvio Nikola Tesla i to 1896. godine, a da je prvi patent urađen 1900. godine kada je Tesla već predvideo da će to ići u bolnice, javne ustanove...

Kasnije su istraživanja pokazala da je ozon izuzetno efikasan, kaže dr Blagojević i dodaje da taj hemijski element praktično ubija sve bakterije virusa za vrlo kratko vreme.

- Ono što je bitno kod ozona jeste da je to gas i da probija tamo gde ne možete da doprete i brzo se širi, a još bitnije je da se nakon pola sata sam rastvara, odnosno višak se rastvara u kiseonik - pojasnio je dr Blagojević.

Institut za fizičku hemiju je razvio u saradnji sa Ministarstvom za prosvetu, nauku i tehnološki razvoj i Inovacionim fondom ozongenerator, kazao je dr Blagojević i dodao da je to sistem koji se pokazao moderan i dobar i za koji ne sumnja da je budućnost.

(Espreso.co.rs/Agencije)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.