PROCURELE VEOMA ZANIMLJIVE INFORMACIJE O NAVIKAMA SRBA: Ovo sigurno NISTE ZNALI
Online kupovina, Foto: Pixabay

onlajn kupovina

PROCURELE VEOMA ZANIMLJIVE INFORMACIJE O NAVIKAMA SRBA: Ovo sigurno NISTE ZNALI

Situacija u Crnoj Gori veoma je ozbiljna, budući da 90 odsto turista dolazi iz inostranstva

Objavljeno:

Gotovo svaki šesti građanin Srbije rezerviše i plaća putne aranžmane putem interneta, dok u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori to čini skoro svaki peti.

Lider u regionu po ovom pitanju je Albanija, gde čak 45 odsto korisnika kartica vrši onlajn plaćanje turističkih aranžmana, prema rezulatima Visa regionalnog istraživanja, koje je sprovedeno u okviru kampanje U korak sa digitalnom budućnošću..

Dobre rezultate beleži i Severna Makedonija, gde 38 odsto putnika plaća smeštaj i druge turističke usluge onlajn, navodi se u saopštenju Visa-e.

Prema podacima Svetske turističke organizacije, u prva tri meseca ove godine pandemija virusa COVID-19 izazvala je pad dolazaka stranih turista na globalnom nivou za 22 odsto, a ova kriza mogla bi da dovede do godiššjeg pada između 60 i 80 procenata u poređenju sa brojkama iz 2019.

U Srbiji je broj noćenja domačhih turista tokom maja smanjen za 76,4 odsto, dok je broj noćenja stranih turista manji za 94,4 odsto, u odnosu na isti period prethodne godine, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku.

Situacija u Crnoj Gori veoma je ozbiljna, budući da 90 odsto turista dolazi iz inostranstva.

U BiH je u aprilu ostvareno 760 dolazaka što je pad od 99,37 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a pad broja noćenja iznosi 97,98 odsto.

U Severnoj Makedoniji je takođe došlo do pada broja turista, kojih je u maju ove godine bilo za 99,2 odsto manje nego u istom mesecu 2019. Turizam je jedna od najvažnijih privrednih grana koja zapošljava veliki broj radnika i omogućava poslovanje brojnih preduzeća. Za lokalne turističke agencije posebno je važno da što pre izvrše digitalizaciju i turistima obezbede sigurna bezgotovinska plaćanja, kaže Vadimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.

Tokom pandemije, ponašanje potrošača širom sveta značajno se promenilo, a veliki broj njih prešao je na internet kupovinu jer predstavlja sigurniji i jednostavniji vid nabavke proizvoda.

Oko 86 odsto kupaca u Centralnoj Evropi, Bliskom Istoku i Africi povećalo je sklonost ka digitalnim plaćanjima u odnosu na period pre pandemije.

Procene su da će se ove navike održati i nakon što pandemija utihne i da će kupci nastaviti da preferiraju digitalna plaćanja u odnosu na gotovinu.

Oko 70 odsto građana Srbije kupuje putem interneta. Od toga, 26 odsto nabavlja robu i usluge onlajn jer smatra da je to sigurniji način plaćanja tokom pandemije.

Kao glavne razloge za internet kupovinu potrošači ističu uštedu vremena i novca, sigurnost, brzinu, praktičnost i veliki izbor, zaključci su regionalnog Visa istraživanja.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Tanjug)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.