ZAPOSLENI NA ŠALTERU VIŠE NEĆE SMETI DA NAM TRAŽE 1 STVAR KOJA NAS JE IZLUĐIVALA! Konačno ćemo moći da ODAHNEMO
Šalter, ilustracija, Foto: Beta

KONAČNO!

ZAPOSLENI NA ŠALTERU VIŠE NEĆE SMETI DA NAM TRAŽE 1 STVAR KOJA NAS JE IZLUĐIVALA! Konačno ćemo moći da ODAHNEMO

Proces digitalizacije je daleko odmakao, a državne ustanove su u obavezi da međusobno razmenjuju podatke iz evidencija...

Objavljeno:

Svakome se bar jednom dogodilo da dođe na šalter u nekoj od državnih ustanova da izvadi lični dokument ili da, recimo, upiše dete u vrtić i da odmah bude vraćen nezavršenog posla jer mu fali jedan papir. Takva praksa bi, međutim, uskoro u potpunosti mogla da postane prošlost.

Naime, proces digitalizacije je daleko odmakao, a državne ustanove su u obavezi da međusobno razmenjuju podatke iz evidencija koje država vodi o građanima, što svima doslovno olakšava život.

Koja su to dokumenta koja postoje u elektronskim bazama, te zašto službenici više nemaju pravo da vam ih, kao decenijama unazad, traže kad dođete na šalter?

Lakše završavanje posla!

- Matične knjige – matična knjiga, rođenih, venčanih i umrlih – najvažnije su evidencije koju država vodi o građanima. Svi podaci o građanima za poslednjih 100 godina iz ovih evidencija prebačeni su u elektronski oblik, što je omogućilo da državne službe između sebe razmenjuju podatke iz ovih evidencija, odnosno građani više nemaju obavezu da dostavljaju izvode iz ovih evidencija da bi završili neke od poslova koje imaju s državom i tako ostvarili neka svoja prava – navode u Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu i dodaju:

Izvod iz matične knjige rođenih građani ne moraju da prilažu radi upisa u vrtić, škole i na Beogradski univerzitet. Ti dokumenti ne moraju da se donose ni kada se izdaju lične karte ili putne isprave. Notari imaju pristup Registru matičnih knjiga, pa građani za poslove koje završavaju kod notara ne moraju da donose izvore iz matičnih knjiga. Ovo posebno olakšava poslove kod nasleđivanja.

Pomoć EU

Službenicima je, radi brže razmene podataka iz svih evidencija koje država vodi o građanima uvedena posebna platforma e-ZUP. Tim putem elektronski razmenjuju podatke iz 23 službene evidencije, koje vodi 8 institucija: MDULS, Ministarstva pravde, MUP, Nacionalna služba za zapošljavanje , Poreske uprave, Republičkog geodetskog zavoda, RFZO i Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja.

- Od juna 2017. godine na ovaj način službenici su razmenili podatke 6,7 miliona puta, što znači da ih toliko puta nisu tražili od građana – kažu iz MDULS.

Inače, proces čitave reforme javne uprave finansijski je pomogla Evropska unija.

Bonus video:

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.