BORIS TRUPČEVIĆ: Medijske kuće u svetu se sve više vraćaju kvalitetu sadržaja
Boris Trupčević, direktor Styria Media Group za Hrvatsku, Foto: Nemanja Nikolić

Weekend Media Festival Rovinj

BORIS TRUPČEVIĆ: Medijske kuće u svetu se sve više vraćaju kvalitetu sadržaja

Direktor 24 sata, dela Styria Media Group, govori ispred kamera AMG

Objavljeno:

Posle tri izuzetno zanimljiva dana, došao je kraj najvećeg komunikacijskog festivala u ovom delu Evrope, 12. Weekend Media Festivala u Rovinju. Ovaj festival, koji je počeo u četvrtak, okupio je oko 5000 učesnika, koji su pažljivo pratili predavanja i panele 150 eminentnih stručnjaka u pet dvorana.

Adria Media Grupa, kao jedna od vodećih medijskih kuća u regionu, izveštavala je o svim dešavanjima na ovom značajnom festivalu.

Boris Trupčević, direktor Styria Media Group za Hrvatsku rado je za AMG govorio o trenutnoj situaciji u medijskoj industriji.

foto: Nemanja Nikolić

Jesmo li razočarani u tehnologiju? Koliko ona pravi koristi, a koliko štete, kad je reč o medijima, a i inače?

- Tehnologija je definitivno donela puno koristi za krajnje korisnike, i olakšala svakodnevni život, ali nam je donela i puno toga lošeg. Istraživanja jasno pokazuju da tehnologija često ima loš uticaj na psihu i dobrobit pojedinca, a upoznati smo i sa velikim brojem skandala gde velike platforme kao što su Facebook i Google na načine kojih nismo ni svesni koriste, a često i zloupotrebljavaju naše podatke.

Šta je bitnije, tehnologija ili sadržaj, ideja? Kako ih kombinovati i dobiti pravi miks?

- Sadržaj je bitniji. Sve tehnološke platforme koriste sadržaj i samo ga distribuiraju na jedan novi način. Bez sadržaja nema ničega. Sadržaj će uvek biti onaj koji je glavni, koji ljude najviše interesuje, a tehnologija će samo unapređivati na koji način taj sadržaj pogađa interese krajnjih korisnika.

Kako su se mediji promenili zbog društvenih mreža i hiperprodukcije instant vesti?

- Puno. Jako su se promenili. Mislim da najbolje prolaze oni mediji koji su se držali svojih tradicionalnih uloga i formata. Mnogi mediji su otišli previše u smeru clickbaitinga i trivijalnih instant sadržaja koji služe samo tome da privuku kratkoroćno pažnju ljudi, ali ne grade poverenje između brenda i čitalaca i gledalaca. Ono što možemo da vidimo u svetu je da je to prepoznato i da se medijske kuće sve više vraćaju izvornim vrednostima, odnosno kvalitetu sadržaja.

Da li opada poverenje u medije?

- Vidljiv je trend opadanja poverenja u medije, delimično i zbog politike koja napada medije i prokazuje ih kao nekakve nepouzdane izbore informacija. Ali raste i svest, pogotovo na Zapadu, o važnosti medija, pogotovo o njihovoj važnosti kao čuvara demokratije, jer bojim se da bi svet bez medija bio jako ružan svet, svet propagande. Videli smo kroz istoriju kad nema odgovornih i slobodnih medija, a ima propagande, da se to jako loše završi.

Šta za vas znači učešće na ovom festivalu? Zašto su ovakvi skupovi bitni?

- Uvek rado dođem na WMF, to je prilika da vidim puno prijatelja i poslovnih partnera, čujem puno o novim trendovima, o tome šta se dešava na tržištima u regiji. WMF je postao svojevrsni medijsko-komunikacijski samit regiona.

(AMG)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.