KAKO ZADRŽATI NAJBOLJE KAD SVI ŽELE DA ODU: Saznali smo kako top kompanije brinu o svojim zaposlenima
HR sektor unutar vodećih kompanija ima stratešku poziciju i deluje multidisciplinarno, Foto: Promo

otkrivamo

KAKO ZADRŽATI NAJBOLJE KAD SVI ŽELE DA ODU: Saznali smo kako top kompanije brinu o svojim zaposlenima

Kad je reč o zapošljavanju, većina se oslanja na zapošljavanje unutar kompanija i očekuju da interno mogu da pokriju oko 80 posto otvorenih pozicija

Objavljeno:

Prvo veliko istraživanje o employer brandingu u Hrvatskoj: Saznali smo kako top kompanije brinu o svojim zaposlenima - HR sektor unutar vodećih kompanija ima stratešku poziciju i deluje multidisciplinarno.

- Employer brending mora biti utemeljen na izvornoj autentičnosti kompanije, a ključan je personalizovan pristup svakom zaposlenom.

- Selekcijski postupci su zahtevni jer kompanije traže i žele najbolje, a ne dovoljno dobre.

U top kompanijama u Hrvatskoj primanja zaposlenih nisu fiksna, već su kombinacija fiksne plate i stimulativnog dela koji zavisi od ličnih rezultata, ali i rezultata tima ili kompanije. Sami iznosi fiksne i zagarantovane plate zaposlenima je važan što je pozicija u kompaniji niža te kod sezonskog zapošljavanja. Svi zaposleni, bez obzira na pozicije, očekuju da znaju svoj karijerni put, individualni pristup edukacijama i razvoju karijere.

To je pokazalo istraživanje HR praksi kojima vodeće kompanije u Hrvatskoj zadržavaju i privlače zaposlene, a koje su, u susret Weekend Media Festivalu, sproveli agencija za istraživanje tržišta Hendal i komunikacijska agencija 404. U situaciji kada se iz Hrvatske iselilo oko 300 hiljada ljudi, nedostatak radne snage, zapošljavanje i zadržavanje najboljih talenata i employer branding među najvećim su izazovima kompanija. „Brendiranje poslodavca, tzv. employer branding, posledica je izvorne autentičnosti ili neautentičnosti same kompanije. Ako postoji autentičnost u pozitivnom smislu, onda employer branding sam sebe stvara, a u tom su scenariju zaposleni najbolji ambasadori. Naravno, ništa se ne sme prepustiti slučaju, već se sva komunikacija treba interno i eksterno uskladiti i strateški složiti”, izjavili su učesnici istraživanja.

foto: Promo

Direktori HR sektora u devet hrvatskih top kompanija u različitim industrijama (ICT-u, turizmu, financijskoj industriji, proizvodnji u različitim delatnostima i trgovini) otkrili su u istraživanju da je pozicija rukovodećih ljudi ljudskih resursa u većini tih kompanija strateška, deo su uprave, prate i učestvuju u svim poslovnim odlukama. Isto tako, projekti vezani za HR često su multidisciplinarni i uključuju više sektora. „Mi smo u samoj strategiji razvoja temu razvoja ljudskih potencijala pozicionirali kao jednu od ključnih tema za budući uspeh kompanije. Tako da HR nije sam u tome. Razradili smo sveobuhvatnu strategiju i pokrenuli inicijative kako razvijati zaposlene, ali i celu organizaciju. To uključuje nekih desetak ključnih projekata i te projekte HR sprovodi u saradnji sa drugim funkcijama”, naglasio je jedan od ispitanika.

Kad je reč o zapošljavanju, većina se oslanja na zapošljavanje unutar kompanija i očekuju da interno mogu da pokriju oko 80 posto otvorenih pozicija. Istraživanje je potvrdilo da se na konkurse na koje se ranije javljalo 100 kandidata danas u proseku javi pet puta manje. Firme uspešne u regrutaciji pravih kandidata koriste sve kanale komunikacije (oglase, društvene mreže, saradnju sa agencijama) i sve dobre poslovne prakse (platforme preporuka, programi za učenike, studente i one koji traže prvi posao), ali prilagođavaju izbor pojedinoj situaciji, tržištu i profilu koji traže. Šefovi HR-a priznaju da su selekcijski postupci u najboljim kompanijama, uprkos nedostatku kadrova na tržištu rada, zahtevni jer traže i žele najbolje, a ne dovoljno dobre. Pritom je važno ostvariti prvi kontakt u što je moguće kraćem roku jer kandidati ne čekaju već odlaze dalje. Učesnici istraživanja otkrili su i neke od najboljih praksi koje ih čine top poslodavcima u svojim industrijama. Tako su izdvojene inicijative u sklopu employer branding kampanji kao što su podizanje minimalnih neto primanja za osnovna zanimanja u određenoj industriji, uvođenje fleksibilnog paketa nagrađivanja zaposlenih, otvaranje najsavremenijih trening centara, ili dodeljivanje posebnog budžeta za bonuse kojim manageri samostalno upravljaju.

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.