KASNIO VAM JE AVION PREKO 3 SATA ILI JE OTKAZAN LET? Da li ste znali da za to možete da dobijete 600 evra?
Putnički avio-saobraćaj postoji 105 godina, isto toliko stara su i putnička prava, Foto: Filip Plavčić, Profimedia, Ilustracija

prava putnika

KASNIO VAM JE AVION PREKO 3 SATA ILI JE OTKAZAN LET? Da li ste znali da za to možete da dobijete 600 evra?

Ne radi se ni o kakvoj šali, postoje oni koji su ovo "iskusili na svojoj koži"

Objavljeno:
Jovana Korica

Putnički avio-saobraćaj postoji 105 godina, isto toliko stara su i putnička prava. Avio-karta nije samo dokument koji putniku daje pravo na prevoz avionom, već je i ugovor između putnika i avio-prevoznika. Upravo iz tog razloga postoji mogućnos da, ukoliko vaš let kasni preko 3 sata ili bude otkazan, dobijete odštetu u iznosu od 600 evra!

I ne, ne radi se ni o kakvoj šali, postoje oni koji su ovo "iskusili na svojoj koži".

Iskustvo putnice

Sagovornica Espresa ispričala je kako i na osnovu čega je dobila novčanu odštetu od strane avio-kompanije, jednom prilikom, kada joj je kasnio let iz Beograda za Varšavu.

- Letela za sam za Čikago preko Varšave. Zbog kašnjenja leta Beograd Varšava, propustili smo avion za Čikago, pa sam noćila u Varšavi, čekajući prvi sledeći let za Čikago. Avio prevoznik LOT organizovao je noćenje u Varšavi, u hotelu odmah pored aerodroma i obezbedio vaučere za večeru i doručak. Kada sam se vratila iz Čikaga, istim prevoznikom i isto preko Varšave, pošto sam imala LOT-ovu povratnu kartu, kašnjenje je bilo minimalno i sve je bilo u redu - započela je svoju priču Vera Nikolić.

Dodala je kako je preko društvenih mreža ranije već bila čula da postoje agencije/servisi koji mogu da naplate odštetu za kašnjenje, te da se obratila prvoj na koju je "naletela".

- Air Help mi je na veoma efikasan i jednostavan način naplatio odštetu od 600 evra, s tim što oni uzimaju 25 odsto tako da sam ja dobila 450 evra na račun. Procedura je jednostavna: na njihovom sajtu se popunjava upitnik sa detaljima leta koji je odložen, prilažu se karte i bording pasovi elektronski i vrlo brzo dobija obaveštenje da je pokrenut proces. Oni odmah obaveste klijente da naplata može da potraje i da novac može da se čeka i do 3 meseca, a tokom čekanja obaveštavaju i o toku procesa. Kada naplate odštetu, jave vam odmah i traže uputstvo kako da uplate novac vama, to tražite od svoje banke i novac u roku od 48 sati legne na vaš račun. Takođe vam ponude da platite neku vrstu članarine, od 20 ili 25 dolara, s kojom u sledećoj situaciji njima dajete samo 15, a ne 25 odsto. To se isplati onima koji često lete - ispričala je sagovornica Espresa.

Nedavno je sličnu situaciju imala i njena ćerka, prilikom leta u Španiju sa grupom dece, u letnju školu jezika. Čitava grupa je podnela zahtev za odštetu i sada čekaju da vide li će je i naplatiti.

Na internetu možete da pronađete mnogo agencija/servisa koje mogu da naplate odštetu za kašnjenje. Na svakoj web stranici ovih agencija/servisa nalazi se gotovo ista rečenica.

Pomažemo putnicima da od avio-kompanija dobiju naknadu štete u visini do €600 u slučajevima kašnjenja leta, otkazivanja leta i otkazanog ukrcavanja na let

Uverite se u to i sami:

foto: Printscreen
foto: Printscreen
foto: Printscreen

Vazduhoplovni zakoni su globalni, no njihova primena često je lokalna. No bez obzira na to odstupanje avio-kompanija od Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju, ipak, nije dozvoljeno. Ono vrlo jasno i precizno propisuje prava i avio-prevoznika i putnika u slučaju otkazivanja ili kašnjenja leta.

Prema gore pomenutom zakonu, putnici imaju pravo na odštetu u slučaju zakašnjenja leta. I to, u 100 odstotnoj vrednosti kupljene karte od strane avio-prvoznika.

Avio-kompanija nije dužna da isplati odštetu putniku samo ukoliko je putnik bio obavešten o otkazivanju leta najmanje dve nedelje pre polaska predviđenog leta. Takođe, ukoliko su putnici obavešteni o otkazivanju leta u roku od dve nedelje do sedam dana pre polaska predviđenog po redu letenja i ako im je ponuđeno preusmeravanje puta koje omogućava da otputuju najviše dva časa pre polaska predviđenog po redu letenja i da stignu na krajnje odredište u okviru četiri časa od vremena dolaska predviđenog po redu letenja. I u slučaju ako su putnici obavešteni o otkazivanju leta u roku od sedam dana pre vremena polaska predviđenog po redu letenja i ponuđeno im je preusmeravanje puta koje omogućava da otputuje najviše jedan čas pre polaska predviđenog po redu letenja i da stignu na krajnje odredište u okviru dva časa od predviđenog dolaska.

Bonus video:

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.