NOSIO SAM CIPELE 200 METARA, A ONE SU SE RASPALE: Kada sam otišao da ih reklamiram, OSTAO SAM BEZ REČI!
Foto: EPA/CLEMENS BILAN

štiti li zakon potrošače?

NOSIO SAM CIPELE 200 METARA, A ONE SU SE RASPALE: Kada sam otišao da ih reklamiram, OSTAO SAM BEZ REČI!

Jedan naš sugrađanin se požalio o mukama sa novim cipelama

Objavljeno:

Njegovu priču, i odgovor na problem, prenosimo u celosti:

- Kupio sam cipele pre sedam meseci koje sam samo jednom obuo, i to u svečanoj prilici. Međutim, one su se oštetile na ivicama đona, kao i celoj površini đona. Reklamirao sam cipele u radnji, ali mi je trgovac odgovorio da je đon od kože i da su to cipele visoke mode koje se nose u posebnim prilikama! Kako sam sa njima prešao samo 200 metara u pešačkoj zoni i to sam im rekao i popunio obrazac i reklamirao obuću. Posle nedelju dana su me pozvali i obavestili da ne prihvataju moju reklamaciju kao i da se mogu žaliti supervizoru. Pošto je garancija na te cipele, kako su mi rekli, dve godine, da li je prodavac dužan da mi, u ovom mom slučaju, zameni obuću koja se oštetila? - pitao je sugrađanin.

Odgovor:

Zakon svakom potrošaču pruža zaštitu i mogućnost reklamacije u periodu od dve godine. To znači da u tom roku robu koju smo kupili možemo da reklamiramo zbog bilo kakvog nedostatka. Jedino je važno koji je uzrok oštećenja robe. U uobičajenoj proceduri, kada se potrošači javljaju Nacionalnoj organizaciji potrošača mi ih pozovemo da dođu s robom kako bismo procenili oštećenje, a ukoliko nisu u mogućnosti da dođu (iz drugog su grada) tražimo fotografije po kojima opet možemo da procenimo o kakvom je oštećenju reč. U vašem slučaju, samo prema opisu nismo u prilici da sagledamo situaciju u potpunosti. Ipak, ukoliko ne postoji fizičko oštećenje cipela, vi imate pravo na zamenu.

Dobro je da znate, a to možete i trgovcu da kažete, da i "cipele visoke mode” jednako podležu Zakonu o zaštiti potrošača kao i bilo koja druga obuća. Ako su to cipele koje mogu da se nose samo po tepihu, to je trebalo da bude navedeno u deklaraciji. Zato vam predlažemo da uputite žalbu trgovcu i postavite mu upravo ova pitanja. U zavisnosti od odgovora možete da se obratite nekoj od potrošačkih organizacija.

BONUS VIDEO: ESPRESO INTERVJU: Dragoljub Bakić

(Espreso.co.rs / Politika)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.