KOORDINISANA AKCIJA SA RTS I TELEKOMOM: REM naložio vraćanje rasporeda kanala
REM naložio vraćanje rasporeda kanala, Foto: Profimedia, Ilustracija/Espreso.rs

prekršen je zakon?

KOORDINISANA AKCIJA SA RTS I TELEKOMOM: REM naložio vraćanje rasporeda kanala

Nijednu od navedenih, a zakonom utvrđenih procedura, REM nije uradio što je jasna indicija da se vrši nezakonit pritisak na United Grupu

Objavljeno: 29.03.2019. 09:10h
  • 4

United Grupa je saopštila da joj je Regulatorno telo za elektronske medije (REM), kršeći zakon, naložilo da vrati stari raspored kanala na svim platformama.

United Grupa u saopštenju navodi da "o kolikoj žurbi da se donese ovakva nelegalna odluka se radilo, govore činjenice da je pre donošenja ove odluke REM bio dužan da organizuje javnu raspravu, pribavi mišljenja o ustavnosti i zakonitosti takve odluke i da na kraju odluku objavi u Službenom glasniku Republike Srbije".

"Ni jednu od navedenih, a zakonom utvrđenih procedura, REM nije uradio što je jasna indicija da se vrši nezakonit pritisak na United Grupu", saopšteno je.

Ocenjuje se da je reč o "ad hoc interesnoj odluci REM i zato će United Grupa kompletnu dokumentaciju o ovom slučaju dati na uvid najmerodavnijim institucijama u zemlji i inostranstvu, kako bi se zaštitila ne samo zakonska prava operatora, već i ljudska i građanska prava koje svaki čovek u Srbiji ima, a to je sloboda izbora".

 

"Zahtevajući da pređemo na kako je oni nazivaju 'logičku numeraciju kanala', REM zahteva da programe RTS poređamo na svim našim platforamama kao prve kanale. Ovo je reakcija na našu odluku da N1 kanal stavimo na broj nula na daljinskom upravljaču, a televiziju Nova S na broj jedan. Samo na jednoj platformi, D3, su kanali pomereni za jedno mesto, jer kao što smo već saopštili, tehnički i tu radimo na vraćanju kanala na ista mesta", podseća se u saopštenju.

U saopštenju se postavlja pitanje da li ovakva odluka REM i pored objašnjenja United Grupe da će sve biti vraćeno u pređašnje stanje, koincidira upravo sa početkom emitovanja Nova S televizije, koja sadržinski ima u programu emisije koje su sklonjene iz etra i sa nacionalnih frekvencija, poput "Utiska nedelje", "Mentalnog razgibavanja" i emisije "Veče sa Ivanom Ivanovićem".

"Podsećamo i da je Javni servis Telekomu Srbija dao pravo distribucije RTS kanala i da smo u ovom trenutku zahvaljujući cenovnoj politici Telekoma, morali da skidamo programe RTS u dijaspori. Sa jedne strane imamo zahteve da RTS u Srbiji bude na broju jedan, a sa druge strane imamo naloge da ukidamo programe RTS građanima u inostranstvu, što je potpuno kondradiktorno", navodi se u saopštenju.

U saopštenju se dalje ocenjuje da "ovakav pritisak na United Grupu sa nelogičnim i nelegalnim zahtevima nije zabeležen u medijskoj regulativi u Evropi" i ponavlja se da će kompanija zaštitu zatražiti u nadležnim institucijama.

"Koordinisane akcije Telekoma, RTS i REM protiv privatnog operatora i jednog od najvećih investitora u Srbiji, s ozbzirom da dolaze od državnog tela i državnih preduzeća, ukazuju da je United Grupa izložena pritisku državnog aparata sa očiglednom namerom da se dovede u neravnopravan položaj na tržištu Srbije", zaključuje United Grupa u saopštenju.

U okviru United Grupe posluje i TV N1.

Bonus video: 

(Espreso.rs / N1 Beograd)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media