U MEDIJIMA JE SRAMOTA BITI STAR: Brankica Janković o ejdžizmu u Srbiji
Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti, o "ejdžizmu", koji je sve više prisutan. Reklame često diskriminišu penzionere ili ih podstiču da troše kako bi ih drugi voleli, Foto: Printscreen / Youtube

OŠTRO

U MEDIJIMA JE SRAMOTA BITI STAR: Brankica Janković o ejdžizmu u Srbiji

Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti, o "ejdžizmu", koji je sve više prisutan. Reklame često diskriminišu penzionere ili ih podstiču da troše kako bi ih drugi voleli

Objavljeno:

Sramota je ostariti, imati sedu kosu i bore, a najveći podstrekač diskriminacije su reklame koje promovišu "torturu mladosti", pa će poverenica za ravnopravnost u najskorije vreme izdati preporuku za marketinške agencije.

"Ejdžizam" je jedan od najčešćih vidova diskriminacije, kaže Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti, a "tortura mladosti" prema ženama najviše se sprovodi reklamama.

- "Ejdžizam" je diskriminacija ljudi na osnovu njihovog uzrasta najčešće starijeg životnog doba - objašnjava Jankovićeva. - To su, recimo, slučajevi kada poslodavac ne želi da zaposli stariju osobu. Naročito je diskriminacija na osnovu izgleda postala trend, uz kombinaciju sa godinama. Godinama traje teror da bore nisu u redu, da nije zdravo, a ni časno ostariti i biti sed.

Tri predrasude dovode do "ejdžizma" - prema starosti, starenju i starijim ljudima. Jankovićeva kaže da se često u medijima, naročito na "ženskim portalima", mogu pročitati tekstovi na temu "kako sakriti godine", "ako imate peh da vam je trećina kose osedela neophodno je potpuno je ofarbati", "previše stilizovana kosa može učiniti da izgledate starije" ili "kada žene treba da prestanu da nose usku garderobu".

- Poseban oblik "terora mladosti" su reklame, koje čine 20 odsto sadržaja na televiziji - ističe Jankovićeva. - Stari su dobri samo da reklamiraju lekove, a u medijima se stvara slika da žene zanimaju samo kuvanje i garderoba. Naročito je ekstreman primer reklame jedne banke koja direktno nameće obrazac ponašanja u kojem unuci od bake i deke treba da očekuju da podignu kredit i kupuju im igračke, u suprotnom ne treba da ih poštuju.

Pošto su reklame najveći podstrekač diskriminacije na osnovu starosti, u toku je projekat koji analizira medijski sadržaj posle kojeg će Kancelarija poverenice poslati preporuku svim marketinškim agencijama.

Najbolji primer "ejdžizma" koji je u Srbiji uzeo maha vezuje se za suprugu francuskog predsednika, jer su u njenom slučaju diskriminaciji podlegle čak i starije žene.

- U medijima je izuzetno negativno pisano o Brižit Makron do apsurdnih napisa poput "Baba Brižit ima noge kao devojčica" - naglašava Jankovićeva. - Naročito zabrinjavaju zlonamerni komentari naših ljudi popit "nije ona prva dama, nego prva baba". Nažalost, na obrnutu sličnu razliku u godinama u slučaju Trampa naši ljudi komentarišu: "Alal vera, Donalde!"

Bilo je i šala povodom proslave 100 godina od kraja Prvog svetskog rata, kada su Makronu savetovali da pita suprugu šta se zaista dešavalo u Velikom ratu, kako bi na ceremoniji znao da odredi gde koji državnik treba da sedi...

BONUS VIDEO:

UMALO DA IZGUBI GLAVU! Vozač istrčao da mokri, a onda napravio sulud potez!

(Espreso.co.rs / Novosti.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.