VOJVODINA, TAMO GDE JE VREME STALO: Nekad najgušća mreža u Evropi, danas DRVO NASRED PRUGE?! (FOTO)
Železnica Vojvodine, nekad i sad, Foto: Printscreen / Facebook / Jovan Aksentijević

tuga

VOJVODINA, TAMO GDE JE VREME STALO: Nekad najgušća mreža u Evropi, danas DRVO NASRED PRUGE?! (FOTO)

Danas većinu ovih pruga više ne posećuju ni vozovi

Objavljeno:

Prva pruga u jugoistočnoj Evropi izgrađena je na jugu Banata i prolazila je kroz Belu Crkvu. Prema istorijskim knjigama, Vojvodina je imala tri puta gušću mrežu pruga od Engleske gde je železnica stvorena.

Između dva svetska rata, najgušća železnička mreža u Evropi bila je upravo u Vojvodini, a jako malo mesta bilo je bez pruge.

S tih železničkih stanica kretalo se na vašare i pijace, ispraćalo u vojsku... Na žalost, devdesetih godina prošlog veka mnoge pruge širom Vojvodine ostale su puste, a mnoge su i nestale.

Danas ove pruge više ne posećuju ni vozovi. Fotografija ispod govori o katastrofalnom stanju pojedinih železnica u Vojvodini.

A nekada je to izgledalo ovako... Na fotografije je železnička stanica u Stanišiću.

foto: Wikipedia / TheCrnoglav

Podsetimo, osamdesetih godina, Vojvodina je među prvima u ondašnjoj Jugoslaviji uvela "nultu fazu" informa

ionog sistema za elektronsko praćenje vozova, sa kompjuterima u Novom Sadu i Subotici.

Prema podacima, danas u Vojvodini ima 1.750 kilometara pruga. Dve su koridorske (Beograd-Šid i Beograd-Subotica), dve magistralne (Subotica-Sombor-Bogojevo i Beograd-Pančevo-Vršac).

Na 400 kilometara pruga ne odvija se saobraćaj, dok se na 350 kilometara železnički saobraćaj odvija povremeno i po potrebi.

Železnička stanica Novi Sad izgrađena je početkom šezdesetih godina prošlog veka, i nekada je bila jako funkcionalna. Danas hol stanice nastanjuju golubovi.

Pruga Bačka Palanka - Gajdobra takođe nije u funkciji već nekoliko decenija. Potpuno je napuštena i obrasla gustim šibljem i travom.

foto: Youtube / Printscreen / Radio Televizija Vojvodine

Na nemačkom forumu železnica prkazna je karta mreže pruge u Vojvodini u sezoni 1975/76.

foto: Printscreen: Youtube/sports Highlights

Istina je da su danas mnoge železničke trase ostale bez putnika, a u njihovim čekaonicama vreme je stalo.

BONUS VIDEO: Vladimir Milenković studira na Oksfordu i želi da se vrati u Srbiju!

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.