2.500 HILJADE SRBA OSTAJE NA ULICI: Železnice OTPUŠTAJU radnike do kraja godine, ali to nije SVE!
Foto: Nebojša Mandić

tehnološki višak

2.500 HILJADE SRBA OSTAJE NA ULICI: Železnice OTPUŠTAJU radnike do kraja godine, ali to nije SVE!

Do kraja 2020. godine iz četiri kompanije Železnica treba da ode ukupno 7.000 radnika

Objavljeno: 15.12.2017. 21:21h
  • 4

Čak 2500 radnika će krajem decembra ostati bez posla u tri preduzeća nekada jedinstvenih Železnica, piše "Blic.".

Njima je ponuđena otpremnina od 240 evra po godini staža, a najgore će proći radnici Infrastrukture jer će se čak 1.631 njih naći na ulici.

U drugom talasu masovnih otpuštanja bez posla će ostati i 503 radnika iz Srbija karga, kao i 370 onih koji su zaposleni u Srbija vozu.

Železnice su za godinu dana otpustile rekordnih 5500 radnika, a do kraja 2020. godine iz četiri kompanije Železnica treba da ode ukupno 7.000 radnika. Drugim rečima, još 1.500 radnih mesta biće ugašeno u naredne dve godine. 

Mali broj njih je otišao dobrovoljno, dok je veliki broj radnika proglašen za tehnološki višak.

Izvor "Blica" iz Železnica tvrdi da je upravo to izazvalo veliki talas nezadovoljstva, posebno u Infrastrukturi, koja i ove godine mora da otpusti najveći broj radnika.

- U Srbija kargu i Srbija vozu polovina se prijavila da dobrovoljno ode, međutim, u Infrastrukturi to nije slučaj. Ono što je posebno pogodilo ove ljude je to što su se na „spisku za odstrel” našli ljudi koji su neposredni izvršioci, njih 1.200, a samo 400 iz administracije. Sistematizacija je pravljena tako što se po svaku cenu jurio broj, koji su definisali Svetska banka i MMF, a zanemareno je kako će ova seča kadra da se odrazi na funkcionisanje preduzeža. Posebna je priča što su se spiskovi pravili po nekim čudnim kriterijumima, pa imamo i slučajeve da su vrlo kvalitetni radnici proglašeni viškom, dok su neki neradnici zadržali svoja mesta. Šuška se da su u zadržavanju radnih mesta prste umešale partijske knjižice, odnosno da su neki članovi vladajućih stranaka imali prioritet za ostanak na poslu - objašnjava sagovornik ovog lista.

foto: Nebojša Mandić

Spisak otpuštenih se finalizuje danas.

-Najviše dobrovoljaca je bilo u "Srbija kargu", gde se više od polovine prijavilo za odlazak. Najmanje ih je bilo u Infrastrukturi jer se tamo prijavilo, koliko mi se čini, oko 500 dobrovoljaca, a sve ostalo je tehnološki višak. Radnici, ali i sindikati, revoltirani su jer se mere štednje očigledno sprovode samo preko leđa radnika, odnosno otpuštanjem, a postoje i sumnje da se sve to radi kako bi se neke kompanije prodale, što se pre svega odnosi na Infrastrukturu - kaže izvor "Blica".

U Sindikatu železničara Srbije su takođe jako nezadovoljni:

-Krajnji cilj je da se Infrastrukture železnice, koje su nadležne za održavanje pruga, kadrovski u potpunosti oslabe kako bi nakon toga to preduzeće bilo privatizovano, odnosno prodato Rusima. Službe Infrastrukture su žila kucavica železnica i otpuštanje tolikog broja zaposlenih je potpuno neprihvatljivo i štetno i ozbiljno bi ugrozilo odvijanje železničkog saobraćaja, ali i bezbednost. Za svaku situaciju koja se dogodi na pruzi, kada se radnici otpuste, odgovornost će snositi Infrastruktura, jer će tamo gde je potrebno da radi pet ljudi zbog bezbednosti, staviti jednog.

Iz Infrastrukture i Srbija voza se nisu oglašavali, ali je v.d direktora Srbije kargo Dušan Garibović potvrdio ove informacije:

-Nas će napustiti 503 radnika, i to uglavnom onih koji su se dobrovoljno prijavili. Ipak, Kargo ne otpušta samo, već i prima radnike. Ove godine zaposleno je 86 mašinovođa, a na obuci je još 100, koji bi nakon polaganja stručnog ispita, u drugoj polovini 2018. trebalo da zasnuju radni odnos. I naredne godine još 70 mladih ljudi biće na obuci, a oni će biti primljeni 2019. Mi smo u postupku optimizacije radnih mesta poštovali stavove države, ali smo gledali da ispoštujemo i zahteve sindikata - kaže Garibović.

(Espreso.rs / Blic.rs )

 


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.rs


Adria media