Još ne kažnjavaju na srpskim auto-putevima zbog prekoračenja brzine - a OVO JE RAZLOG!
Foto: Marina Lopicic

čeka se

Još ne kažnjavaju na srpskim auto-putevima zbog prekoračenja brzine - a OVO JE RAZLOG!

Naplata kazni za prekoračenje brzine na auto-putu u Srbiji još nije počela, i pored najava, jer MUP i "Putevi Srbije" još nisu potpisali Sporazum o poslovnoj saradnji, a kojim bi se omogućilo merenje i kažnjavanje brzine preko 120 kilometara na sat

Objavljeno:

Naime, kako su za "Blic" rekli u "Putevima Srbije" taj sporazum je pripremljen, ali još nije potpisan. Njime će biti definisano koje su obaveze MUP-a, a koje ovog preduzeća.

Tek pošto taj dokument bude potpisan, moći će da počne merenje prosečne brzine na auto-putu, radi kažnjavanja u slučaju prekoračenja.

Juče je trebalo zvanično da počne merenje prosečne brzine na autoputevima između naplatnih rampi i kažnjavanje vozača koji je prekorače. Sa tim znanjem vozači su veoma pazili šta im radi kazaljka na brzinomeru, te je disciplina na putu bila besprekorna, kažu radnici sa naplatnih rampi.

- Moguće kazne su ih izgleda dobro zaplašile, te brzinu od 120 km/h nije prekoračio niko sa našim tablicama, ali oni sa stranim jesu, javile su agencije sa lica mesta.

Za razliku od domaćih vozača, stranci ne znaju za nove kaznene mere, što je jedna od glavnih zamerki koja se upućuje novom sistemu. Tako su stranci juče i danas jedini vozači koji su razdaljinu između dve naplatne rampe vozili preko 120 km/h.

Međutim, advokat i nekadašnji koministar policije Božo Prelević ceo sistem ocenjuje kao "besmislen i protivustavan".

foto: Marina Lopičić

- Taj zakon će povećati korupciju, stvoriti neviđene gužve na naplatnim rampama, ali i dovesti do toga da će stranci zbog takvog bezobrazluka (jer nisu informisani) zaobilaziti Srbiju i ići alternativnim putevima - rekao je Prelević.

On je dodao da je neprihvatljivo što zakon još nije usvojen, a nadležni su najavili da će od ponedeljka naplaćivati kazne.

- Taj zakon se kosi s filozofijom našeg zakonodavnog sistema, ali i sa osnovnim normama i postavkama krivičnog i prekršajnog prava kojima mora da se utvrdi ko je kriv i za šta je kriv, kao i to da li je delo urađeno sa umišljajem ili iz nehata, ali i na osnovu čega se utvrđuje da je neko kriv - rekao je Prelević.

Sa druge strane, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović ponovio je da je krajnji cilj merenja prosečne brzine između napletnih rampi zapravo smanjenje broja stradalih na autoputu.

Kako je rekao, prag tolernacije mogao bi da ide do 125 km/h, kako se ne bi postigli suprotni efekti. Po njemu, vest o novom sistemu mera polako se širi i među strancima, jer se primetilo da smanjuju brzinu.

Merenje prosečne brzine kretanja automobila na auto-putu, na naplatnim rampama u Srbiji probno je počelo krajem jula. U međuvremenu su vozači na rampama dobijali priznanice na kojima piše kojom srednjom brzinom su vozili, ali nisu kažnjavani.

Kazne za prekoračenje prosečne brzine na auto-putu zavise od prekoračenja:

121-140 km/h - 3.000 dinara

141-160 km/h - 5.000 dinara

161-180 km/h - 6.000 - 20.000 dinara, tri kaznena poena i oduzimanje vozačke dozvole na najmanje 30 dana

181-200 km/h - 15.000 - 30.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana, šest kaznenih poena i oduzimanje dozvole na najmanje tri meseca

201+ km/h - 100.000-120.000 dinara, najmanje 15 dana zatvora, 14 kaznenih poena, oduzimanje dozvola najmanje osam meseci.

(Espreso.co.rs / Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.