AKO VAM JE STIGAO OVAJ MEJL, NIKAKO, ALI NIKAKO GA NE OTVARAJTE! Evo šta da radite u slučaju da ste već "NASELI"
Foto: Yulia Koltyrina / Alamy / Alamy / Profimedia

PREVARA

AKO VAM JE STIGAO OVAJ MEJL, NIKAKO, ALI NIKAKO GA NE OTVARAJTE! Evo šta da radite u slučaju da ste već "NASELI"

Ljudima u Srbiji je stigao mejl gde se pominje ime banke i gde vam traže da ažurirate podatke, a u stvari je prevara

Objavljeno:

Ukoliko ste u proteklih nekoliko dana primili imejl poruku od svoje banke sa naslovom "Poslednji podsetnik", "Važno je", "Upozorenje" ili "Pažnja", nemojte ga otvarati, koliko god da vam primamljivo zvuči. Ljudi su se požalili da dobijaju mejlove navodno od Erste Banke, u kojima im se traži da ažuriraju i obnove pristup opciji mobilnog bankarstva.

"Vaš uređaj pristupa mBanking aplikaciji će isteći za dva dana. Da biste pristupili aplikaciji, morate je ažurirati i obnoviti pristup vašem uređaju", stoji u tekstu mejla, uz link preko kojeg navodno možete izvršiti ažuriranje.

Ukoliko obratite pažnju, videćete da mejl čak i ne dolazi sa zvanične mejling adrese banke. Jasno je da u pitanju još jedna vrsta internet prevare, a Telegraf je kontaktirao zvaničnike Erste Banke, koji su potvrdili da su svoje klijente obavestili o tzv. fišingu.

huawei, telefon, pr
foto: Tamara Trajković

"Prošle nedelje, tačnije u ponedeljak, 16. oktobra, putem lažnog mejla u ime različitih banaka, uključujući i Erste Banku, određenom broju klijenata su poslata obaveštenja pod različitim naslovima poput Poslednji podsetnik, Važno je, Upozorenje, Pažnja, da je neophodno da se ažuriraju podaci kako bi i dalje imali pristup mBanking aplikaciji.

Mi smo tog dana putem našeg sajta, mejla, društvenih mreža, obaveštenja u okviru aplikacija za elektronsko bankarstvo i Viber poruka, upozorili naše klijente da se radi o fišingu, odnosno o pokušaju krađe podataka. Naveli smo i da ukoliko dobiju takav mejl, da ga odmah obrišu i da ni u kom slučaju ne otvaraju link. Takođe smo ih podsetili da Erste Banka nikada ne bi putem linka tražila da unose lične podatke. Posavetovali smo ih da ukoliko su ipak slučajno uneli svoje korisničko ime i šifru putem ponuđenog linka, da odmah promene šifru i da pozovu naš Kontakt centar", navodi se u odgovoru Erste Banke.

Dodaju da je tim zadužen za bezbednost zaustavio ovaj pokušaj prevare.

Bonus video:

02:32

NARODNA BANKA DONELA DVE VAŽNE ODLUKE! Viceguverner NBS: Borba protiv inflacije se nastavlja pomoću dodatnog instrumenta!

(Espreso/ Telegraf Biznis)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.