VUČIĆ: Zašto smo pobogu sklonili železničku stanicu iz centra Beograda?!
Vukan Vučić, Foto: Printscreen/RTS

objasnio

VUČIĆ: Zašto smo pobogu sklonili železničku stanicu iz centra Beograda?!

Železnička stanica "Prokop" bila je všedecenijsko gradilište. Izgradnja je sa prekidima trajala nešto više od 40 godina

Objavljeno:

Vukan Vučić, koji je ceo radni vek proveo u Americi kao profesor saobraćajne tehnike i urbanizma na Pensilvanijskom Univerzitetu, gostujući na Radio televiziji Srbije u emisiji SAT, govorio je o uništavanju Glavne železničke stanice, i njenom izmeštanju u "Prokop".

- Beograd je ostao bez stanice putničkih vozova. I to je nepojmljivo nešto. Ja ne krivim sadašnjeg gradonačelnika, nego je to loše rešeno negde od sedamdesetih godina. Onaj "Prokop" je totalno nepristupačan, bilo peške, bilo autobusom. Ono ne postoji. Ono je gomila šipki. Čovek koji ide iz Novog Sada za Užice, mora da dođe tu, pa onda da ide peške ili taksijem, ili tramvajem u Topčider, pa da uzme drugi voz. Koji grad je zatvorio glavnu železničku stanicu i uništio je? - upitao je Vučić i dodao:

- To je strašno nešto. U svetu sada dolaze nove železnice, sa tri puta većom brzinom, i Beograd - Zagreb bi mogao da bude sa takvom jednom za dva sata, takoreći. Samo kad dođete u Beograd, trebaće vam jedan sat da dođete od "Prokopa" do centra grada, a zovu ga centar tamo, lažno.

Podsetimo, Železnička stanica "Prokop" bila je všedecenijsko gradilište. Izgradnja je sa prekidima trajala nešto više od 40 godina.

Profesor Vučić dotakao se i rekonstrukcije na Trgu Slavija. Naime, on je istakao da je Slavija vrlo loše urađena.

- Ono ne može da ostane onako. Slavija je centar za pešake za javni saobraćaj, a vi kao pešak sada ne možete da idete kroz Slaviju, morate da kružite 500 metara. Stanice tramvaja su daleko stavljene, ako hoćete da pređete sa 10 na 12, morate pola kilometara da idete peške i ulazite u razne druge ulice. Ako hoćete da favorizujete javni saobraćaj i pešake, onda morate bolje da organizujete Slaviju, eventualno denivelacija će morati da se napravi. Glavno je da se javni saobraćaj odvoji što više od opšteg saobraćaja.

Podsetimo, profesor Vučić bio je predsednik komisije za planiranje metroa koju je postavio tadašnji gradonačelnik Beograda, Dragan Đilas. Kako je svojevremeno izjavio, ovaj projekat je, slično ranijim projektima metroa, preporučio prvu liniju metroa duž Bulevara Aleksandra od terminusa Ustaničke kroz centar Beograda sa stanicama kod Trga Republike i kod Knez Mihailove, zatim do novog mosta paralelnog Brankovom mostu, onda kroz Novi Beograd Bulevarom Zorana Đinđića do Tvorničke ulice.

Dok je planirano da druga linija bude od Žarkova preko Banovog Brda do Sajma, gde ulazi u tunel do Prokopa, onda preko Slavije, duž Srpskih vladara do Trga Republike, gds se ukrstila sa "linijom 1". Odande bi nastavila Bulevarom Despota Stevana, prema Karaburmi.

- Ove linije tako bi rešile najveći saobraćajni problem u Beogradu, vezu između centra Beograda i Novog Beograda - rekao je Vučić.

Metro je ovim planiran da stimuliše Beograd da postane ekonomski jači i mnogo atraktivniji za stanovnike, za trgovinu i poslove, kao i prijatniji za pešake i turiste

Međutim, Vlada Beograda pod gradonačelnikom Sinišom Malim je odbacila ovaj projekat kao bezvredan i smenila ceo tim stručnjaka za metro, a postavljen je tim osoba koje nisu radile na planiranju metroa.

Bonus video:

(Espreso.co.rs / RTS)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.