VEĆ 5 DANA TRAJE AGONIJA U OTONA ŽUPANČIĆA: 800 ljudi se mrzne, BEZ GREJANJA NA MINUSU, ne zna se ČIJI JE KVAR
Foto: Printscreen/Google Maps

DRAMA!

VEĆ 5 DANA TRAJE AGONIJA U OTONA ŽUPANČIĆA: 800 ljudi se mrzne, BEZ GREJANJA NA MINUSU, ne zna se ČIJI JE KVAR

U ova tri ulaza ima oko 360 stanova, a u njima mnogo dece i starijih sugrađana.

Objavljeno:

Najmanje 800 stanara iz tri ulaza zgrade u Ulici Otona Župančića u Novom Beogradu već pet dana smrzava se u svojim stanovima, a postoji pretnja da se alarmantna situacija otegne unedogled, jer "Beoelektrane" tvrde da nemaju tehničkih uslova da im grejanje uspostave. Uzrok nedavnog isključenja grejanja u 360 stanova je izlivanje vode u podstanicu, koje je primećeno još pre nove godine.

Stanari tvrde da od 21. decembra 2019. godine kucaju na adrese gradskih službi i inspekcija ne bi li otkrili izvor vode i problema. Međutim, sa svih adresa stiže isti odgovor: "Kvar nije naš".

Prema rečima stanara Ulice Otona Župančića 21, 21a i 21b, prva havarija dogodila im se 21. decembra, kada je voda, iz još nepoznatih razloga, našla put do podstanice.

Od tada, skoro svakodnevno pumpama, koje je obezbedilo Gradsko stambeno, ispumpavaju vodu, ali to rešenje je kratkog daha, jer voda već sutradan opet nađe put i isti postupak se ponavlja.

- Nema kome nismo slali dopise i koga nismo zvali od nadležnih - objašnjava za "Novosti" upravnica zgrade u Otona Župančića Mileva Savić. - Situacija je postala mnogo teža kad smo pre nekoliko dana ostali i bez grejanja.

Kako objašnjava upravnica, inspekcija nije imala sluha, za razliku od "Beoelektrana", koje su izlazile na teren i dostavile zvaničan nalaz da voda ne potiče iz njihovih instalacija. U skladu sa tim, stiglo je i upozorenje da će im, ako ne osuše podstanicu, biti ukinut dotok toplotne energije.

- "Elektrane" su, kažu, zadužene za toplu vodu, "Vodovod" tvrdi da je za hladnu, a nama teče mlaka voda - tvrdi Savićeva. - Pošto su stručnjaci "Elektrana" izdali zvanični izveštaj da kvar "nije njihov", uzdamo se u "Vodovod". Ipak, oni su tek u sredu prvi put nešto radili. Do tada su samo obilazili teren, ali konkretno ništa.

U ova tri ulaza ima oko 360 stanova, a u njima mnogo dece i starijih sugrađana.

- Krenuo sam kod ćerke koja ima jedanaestomesečnu bebu kako bih im odneo radijator - žali se Jovan Šćepanović. - Iako, sva sreća, napolju nije ledeno kao što zna da bude, u stanovima je veoma hladno.

Reporteri "Novosti" su na terenu zatekli ekipe "Vodovoda", koje nisu mogle da obećaju stanarima da će rešiti problem.

- Kvar na predmetnoj adresi prijavljen je Kontakt-centru JKP BVK krajem decembra 2019. godine - navode u Javnom komunalnom predizeću "Beogradski vodovod i kanalizacija". - Više puta smo izlazilili na teren i ustanovili da nema defekta na uličnoj gradskoj vodovodnoj mreži. Naše ekipe ponovo su u četvrtak izašle na teren kako bi još jedanput ispitale lokaciju.

Ni odgovor iz "Beoelektrana" nije ohrabrujući za stanare. Kako navode, u ovom trenutku nije moguće proceniti kada će ponovo početi redovna isporuka toplotne energije:

- Kada pristup opremi koja se nalazi u toplotnoj predajnoj stanici bude omogućen, moći će da se utvrdi tačan razlog prestanka isporuke toplotne energije, kao i vreme potrebno za otklanjanje nastalog kvara. Naše ekipe su u četvrtak obavile pregled prostorije ispred ulaska u podstanicu u prisustvu komunalne inspekcije, pri čemu je utvrđeno da se zbog velike količine vode i dalje ne može bezbedno pristupiti prostoriji podstanice. Inspekcijskom pregledu prisustvovale su i ekipe nadležne za utvrđivanje uzroka i mesta kvara na vodovodnim instalacijama.

Pošto su stanarima vezane ruke, i problem ne mogu da reše, preostaje im da se uzdaju da će voda, kao što je našla put do njih, nađi put i od njih.

Nadležne službe "Beogradskih elektrana" su se pisanim putem obratile upravniku stambene zajednice Otona Župančića 21a sa napomenom o nužnosti sanacije curenja i evakuacije vode iz prostorije podstanice, koji ugrožavaju redovnu isporuku toplotne energije - navode u "Elektranama".

- Napominjemo da je izlivena voda hladna i da je hemijska analiza, koja je obavljena u dva navrata, pokazala da voda po svom sastavu ne odgovara sastavu vode koja se nalazi u sistemu daljinskog grejanja.

Bonus video:

(Espreso.co.rs / Novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.