SAD ĆE, SAMO ŠTO NIJE! Tramvaji preko mosta na Adi ovog meseca, A KAD - PITANJE JE
Most na Adi, Foto: Dado Đilas

lepa vest

SAD ĆE, SAMO ŠTO NIJE! Tramvaji preko mosta na Adi ovog meseca, A KAD - PITANJE JE

Beograd će narednih godina ponovo dobiti tramvajsku liniju broj jedan, koja će saobraćati od Slavije do Kalemegdana

Objavljeno:

Tramvaji bi preko Mosta na Adi trebalo da počnu da saobraćaju od ovog meseca, međutim još uvek se ne zna datum kada će se to tačno desiti.

Postavljanjem tramvajskih šina preko Mosta na Adi povezaće se i tramvajskim saobraćajem Novi Beograd i Čukarica.

Vrednost ovog posla iznosi skoro dve milijarde dinara.

– U junu 2019. konačno ćemo tramvajskom vezom povezati Banovo brdo, odnosno Čukaricu i Rakovicu s Novim Beogradom. To će nam omogućiti da počnemo uklanjanje Starog tramvajskog mosta i da tramvajski saobraćaj koji tuda ide preusmerimo na ovu zamenu, te da počne izgradnja novog tramvajskog mosta i premeštanje starog između blokova i Ade Ciganlije – rekao je Vesić.

Posebno je naznačio povezanost radova zbog čega je veoma važno da se rade u roku.

– Na novobeogradskoj strani postavljeno je već oko petsto metara šina i rade se dve nove stanice, jedna s te, a druge sa čukaričke strane mosta. Kada sve bude završeno, možemo da kažemo da je Most na Adi bezmalo u potpunosti u funkciji. Preostaju pristupne saobraćajnice iz Bulevara patrijarha Pavla, gde se trenutno radi izmeštanje korita Topčiderske reke, što je neophodno da bi bulevar imao četiri saobraćajne trake. Potom će se sledeće godine raditi i same pristupne saobraćajnice iz ovog bulevara, što će omogućiti da se spoje Rakovica, a kasnije i Vidikovac sa Mostom na Adi, odnosno s Novim Beogradom. Predstoji i izgradnja Topčiderskog tunela, koji će omogućiti vezu sa Autokomandom i tek nakon toga, moći ćemo da kažemo da je Most na Adi u potpunosti u funkciji – istakao je Goran Vesić.

2.700 metara šina preko Mosta na Adi i petlji

Ukupni radovi obuhvataju postavljanje tramvajske pruge, dužine 2.700 metara, preko Mosta na Adi i severnih i južnih petlji, sa uklapanjem u postojeću prugu sa obe strane reke.

Na celoj deonici predviđena su dva stajališta javnog prevoza: „Blok 42“ na novobeogradskoj strani i „Petlja Radnička“ odmah nakon glavnog raspona mosta na desnoj obali Save. Oba stajališta su izgrađena, dužine su oko 75 metara, a projektom je predviđeno njihovo opremanje nadstrešnicama i ostalim mobilijarom.

Posle rušenja gornje konstrukcije mosta iznad Topčiderske reke, uklanjaju se delovi obalnih stubova i vrši se priprema za izradu nove konstrukcije, kao i izgradnja jednog obalnog stuba.

Kod nadvožnjaka iznad železničke pruge u toku je postavljanje skele radi izgradnje novog dela konstrukcije, kojim se ostvaruje veza prema Rakovici.

Završena je izgradnja potpornih zidova kod Hipodroma, koji obezbeđuju povezivanje trase sa Mosta na Adi sa konstrukcijom preko Topčiderske reke i u toku je nasipanje materijala između potpornih zidova. Istovremeno se duž čitave trase nastavlja postavljanje stubova kontaktne mreže sa pratećom opremom.

Tramvaj broj 1

Beograd će narednih godina ponovo dobiti tramvajsku liniju broj jedan, koja će saobraćati od Slavije do Kalemegdana, najavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući na TV Studio B.

On je podsetio da je tokom prošle godine studija saobraćajnih stručnjaka pozitivno ocenila opravdanost potrebe za uvođenjem pomenute linije.

– Tokom narednih godina krenućemo u realizaciju projekta uspostavljanja tramvajske linije od Slavije do Kalemegdana, gde će se ona račvati levo i desno. Linija će ići preko Trga republike, kroz Vasinu i preko Studentskog trga, Uzun Mirkovom do Kalemegdana – precizirao je Vesić.

On je istakao da će se radovi na realizaciji ovog projekta odvijati postepeno.

– Prvo će prilikom rekonstrukcija Vasine ulice i Studentskog trga, koje počinju sledeće godine, biti postavljene šine koje će jednim delom prelaziti i preko Trga republike. Kasnije, kada se bude radila rekonstrukcija Terazija i Ulice kralja Milana, šine će biti postavljene i na tom delu. Posebno sam zadovoljan činjenicom da će centar grada, odnosno Ulica kralja Milana postati saobraćajnica kojom će prevashodno saobraćati tramvaji. Ova ulica će na taj način oživeti jer će imati više prostora za šetnju ili bašte ugostiteljskih objekata – rekao je Vesić

Bonus video

(Espreso.co.rs/Beoinfo)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.