KRITIČNA MASA: Biciklisti su danas protestovali protiv parkinga oko Ušća! (FOTO)
Foto: Pribntscreen/Twitter/Ulice za bicikliste

pobunili se! v

KRITIČNA MASA: Biciklisti su danas protestovali protiv parkinga oko Ušća! (FOTO)

Parkinge na Ušću već koriste građani koji iz udaljenijih naselja automobilom dolaze do obale Save, a dalje, obično do posla, idu javnim prevozom ili peške

Objavljeno:

Danas je oko 300 biciklista napravilo veliki krug po ulicama Beograda i vožnju završilo u Parku Ušće gde su toku velike promene, među kojima uspostavljanje parkinga za oko 100 automobila, saopštilo je Udruženje građana "Ulice za bicikliste" koje je organizovalo tu redovnu mesečnu vožnju, nazvanu "Kritična masa".

Udruženje je ocenilo da najnoviji potezi gradske uprave ukazuju da gradonačelnik Siniša Mali "očigledno želi da Ušće pretvori u luna-park gde se inkasira novac, maskirajući to nekakvim kulturnim i naučnim sadržajima i imenom čuvenog arhitekte kojim će se braniti od kritika", pošto se Mali poziva na to da je idejno rešenje za Park Ušće predložio danski arhitekta Jan Gel.

Mali je pre manje od godinu dana, novembra 2016, povodom posete Gela rekao da se u okviru Parka Ušće neće širiti parkinzi, već da će posetioci biti podstaknuti da dolaze peške i biciklom, te je, piše u saopštenju, "Gel napravio takvo rešenje, imajući pešake i bicikliste u prvom planu".

Udruženje "Ulice za bicikliste" ukazuje da je za bicikliste i sve ostale građane Beograda još veći problem povećavanje kapaciteta parkinga jer oni "generišu dodatni saobraćaj, i to oko parka koji treba da bude oaza tišine i čistog vazduha, mesto gde građani mogu da pobegnu od opšteg meteža i gradske vreve".

Parkinge na Ušću već koriste građani koji iz udaljenijih naselja automobilom dolaze do obale Save, a dalje, obično do posla, idu javnim prevozom ili peške.

Takav koncept (Park&Ride) se u svetu praktikuje tako što se garaže grade po obodu centralne gradske zone, a ne u samoj centralnoj zoni "jer onda taj koncept gubi smisao pošto generiše saobraćaj u već zagušenim saobraćajnicama", dodaje se u saopštenju.

Pošto su delovi Novog Beograda koji su bliži centru glavnog grada i mostovima na Savi, "već odavno formirani kao nova poslovna zona, ovakvo postupanje Gradske uprave je potpuno kontraproduktivno i suprotno urbanističkim principima, jer grad ne treba da preuzima trošak parkiranja koji bi trebao da snosi privatni sektor i građevinski investitori", piše u saopštenju.

"Taj trošak pogotovu ne sme biti na račun parkova, javnih zelenih površina i opšteg interesa većine građana Beograda", zaključuje Udruženje građana "Ulice za bicikliste".

(Espreso.co.rs / Beta)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.