USKORO REKONSTRUKCIJA DVA KILOMETRA MREŽE OD CVETKOVE PIJACE DO USTANIČKE: U planu obnova TRAMVAJSKE DEONICE!
Tramvaj, Foto: Aleksandra Čolić

RADOVI

USKORO REKONSTRUKCIJA DVA KILOMETRA MREŽE OD CVETKOVE PIJACE DO USTANIČKE: U planu obnova TRAMVAJSKE DEONICE!

Glavni razlog zašto se konstantno odlaže proširenje dela najdužeg gradskog bulevara jesu objekti koji se nalaze na samoj trasi

Objavljeno:

Dva kilometra duga tramvajska deonica Bulevara kralja Aleksandra, od Cvetkove pijace do Ustaničke ulice, biće uskoro rekonstruisana, pošto je Sekretarijat za investicije raspisao tender za izradu tehničke dokumentacije, koji će biti otvoren do 1. februara.

Jedna od najdotrajalijih deonica tramvajske pruge u glavnom gradu obnoviće se u postojećem stanju, a u okviru budućih radova biće kompletno zamenjeni kolovoz, baštice i kontaktna mreža. Za radove je u predstojeće dve godine iz budžeta opredeljeno oko dve milijarde dinara. Međutim, od nekad planiranog proširenje Bulevara, ništa.

Odlaže se proširenje Bulevara kralja Aleksandra

Pokretanjem projekta u postojećem stanju dolazi se do zaključka da dugoočekivano i najavljivano proširenje Bulevara kralja Aleksandra još dugo neće biti realizovano. Na samoj trasi obuhvaćenoj radovima nalaze se i dve okretnice, "Smederevski put" i "Ustanička", koje će takođe biti uređene sa svom pratećom infrastrukturom. Ovim delom Bulevara kralja Aleksandra idu tramvajske linije 5, 6, 7 i 14 i autobuske 309, 46 i 20, kao i linije koje prolaze ulicama Gospodara Vučića, Vjekoslava Kovača, Deskaševom i Mite Ružića - 309, 46, 55 i 20.

1 / 2 Foto: Boško Karanović

Glavni razlog zašto se konstantno odlaže proširenje dela najdužeg gradskog bulevara jesu objekti koji se nalaze na samoj trasi. Eksproprijacija zemljišta i rušenje pojedinih kuća i radionica bila bi izuzetno skupa i lako bi mogla višestruko da nadmaši građevinsku cenu projekta. Svakako, dodatni problem predstavlja izgradnja visokih zgrada uz prometne bulevare, pa njihovo proširenje postaje nemoguće. Davni plan urbanista bio je da i ovaj deo značajne gradske arterije na osi istok-zapad dobije četiri kolovozne trake, uz tramvajske koloseke u sredini, ali se raseljavanje objekata koje treba ukloniti pokazalo kao prevelik finansijski zalogaj, meren desetinama miliona evra.

Kako su ranijih godina isticali gradski čelnici, svakako glavni razlog zaobilaženja proširenja u širokom luku jeste nedostatak novca u gradskoj kasi za otkup zemljišta. Takođe, ranije se često pominjao izmenjen Plan detaljne regulacije iz 2004. godine kod raskrsnice sa Ustaničkom ulicom, gde je legalno dozvoljena gradnja brojnih objekata. Zbog toga se građani koji gravitiraju ka Grockoj jedva mimoilaze, što predstavlja velike probleme, posebno u prepodnevnim i poslepodnevnim špicevima.

Identično Bulevaru, velika i temeljna rekonstrukcija Ulice vojvode Stepe iz 2016. godine takođe nije obuhvatila širenje saobraćajnice, iako je najveći deo objekata već izgrađen u novoj regulaciji.

Slični projekti

Slični projekti onom na Bulevaru kralja Aleksandra očekuju se i za Bulevar despota Stefana, Višnjičku, Tošin bunar, Aleksandra Dubčeka/Ugrinovačka, Nikole Tesle/Vladimira Popovića... Ipak, gotovo nijedna od tih ulica neće biti proširena, upravo zbog brojnih objekata koji su nikli uz same saobraćajnice.

(Espreso / Novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.