"MAJSTORE, MOŽE ZADNJA" IDE U ZABORAV! Od sad vas šoferi GSP-a, NIŠTA neće razumeti, voziće nas stranci i to ODAKLE
Ilustracija, Foto: Emillija Jovanović

fali 4.000 radnika

"MAJSTORE, MOŽE ZADNJA" IDE U ZABORAV! Od sad vas šoferi GSP-a, NIŠTA neće razumeti, voziće nas stranci i to ODAKLE

Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika objašnjava da su uslovi u saobraćaju teški i komplikovani, a posao vozača težak

Objavljeno:

Kako u Srbiji nedostaje čak 4.000 vozača autobusa, sva je prilika da će dovođenje stranaca i u druge gradove, kao i međugradski prevoz, postati praksa.

Iz Konzorcijuma privatnih prevoznika za Informer su potvrdili da se još pre tri meseca krenulo sa dovođenjem stranih vozača, pa bi za tridesetak dana novi šoferi iz Turske, Rusije, Bangladeša, Indije i Šri Lanke mogli da sednu za volan gradskih autobusa. Neki od njih već se i nalaze na obuci u Srbiji.

Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika objašnjava da su uslovi u saobraćaju teški i komplikovani, a posao vozača težak, pa je zato slab odziv, zbog čega su morali da traže vozače u drugim zemljama.

- Naši radnici su već bili u tim zemljama, gde su odabrali vozače. Grupa vozača je stigla u zemlju i očekujemo da će biti dobro primljeni i da će pomoći u rešavanju problema gradskog prevoza - ističe Tošić, dodajući da će oni imati ista prava kao naši vozači.

- Vozačima koji dolaze obezbedili smo i smeštaj i hranu. U toku su provere svih njih, i kada prođu sve procedure, biće uključeni u saobraćaj - navodi Tošić i dodaje da je reč o profesionalnim vozačima koji su već vozili u raznim zemljama:

- Oni sada uz naše instruktore vožnje rade na uvežbavanju preparkiravanja vozila, jer se u nekim zemljama odakle su oni vozi levom stranom. Kada prođu osnovne provere, biće uključeni u saobraćaj.

Konkurs u GSP stalno otvoren

Kako je ranije istakao šef kadrovske službe u "GSP Beograd" Milan Pumpalović, broj vozača u tom preduzeću u poslednje dve i po godine varira između 2.750 i 2.850, a od trenutnih 2.806 na neodređeno vreme zaposleno je oko 2.500 vozača. Naveo je da je prosečna starost vozača u GSP-u oko 47 godina i dodao da to preduzeće konstantno ima otvoren konkurs, te da je tokom ove godine za posao vozača konkurisalo oko 360 kandidata.

Prema njegovim rečima, stranci će za tridesetak dana sesti za volane u Beogradu.

- Mislim da ćemo ovako nadomestiti nedostatak vozača. Mi imamo ugovor sa Gradom Beogradom i moramo omogućiti građanima da se brzo prevezu - napominje Tošić.

Vozač autobusa Jovan Tomić kaže da mladi neće više da rade ovaj posao.

- Posao vozača je težak i pre svega veoma odgovoran. Kolege koje su zaposlene u GSP-u kažu da se plate kreću od 70.000 do 90.000 dinara, u zavisnosti od toga ko koliko može i želi da radi noću i prekovremeno. Uz to, svaki prekovremeni sat plaća se manje od "redovnog". I kod privatnika je raspon plata isti, a prosečna starost zaposlenih je 55 godina...

Autobus
foto: Printscreen/RTS

Manjak vozača

Iako traže nove radnike, nude besplatnu obuku i beneficirani radni staž, pa čak i 100 evra za vozače koji dovedu novog kolegu u firmu, zainteresovanih nema.

- Mi smo kao kompanija pokušali sa svim vrstama akcija, marketinških, a jedna je ova koju ste naveli da plaćamo radnicima da dovode nove vozače... Drugo, imamo non-stop otvoren oglas za zaposlenje, probali smo i preko društvenih mreža, ali tržište je jednostavno takvo da vozača nema, odnosno ima ih izuzetno malo, a slobodnih nema nikako, tako da se nama na bilo kakav oglas javi gotovo niko - kaže Đorđe Krstić, direktor saobraćaja u jedno privatnoj prevozničkoj firmi.

Ni u ostatku Srbije situacija nije bolja, a direktor Udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" Goran Aleksić kaže da u državi fali od 3.500 do 4.000 vozača autobusa.

- Privatni prevoznici u Beogradu odlučili su da traže vozače u inostranstvu zbog manjka radne snage, ali kada je međumesni saobraćaj u pitanju, tu je mnogo malih firmi i teško da one tako mogu da dovode radnike. U ovom vidu saobraćaja bitno je takođe i da vozač zna jezik, pa to dodatno otežava zaposlenje... - zaključuje Aleksić.

Prevoz, Autobus
foto: Dado Đilas

O reklamama na autobusima

Grad Beograd naložio je da se skinu sve reklame sa autobusa gradskog prevoza kako bi bili jednoobrazni.

- Donosilo nam je to prihod, imali smo koristi, ali ostavljen je rok do 1. oktobra da sve skinemo, obavezali smo se ugovorom. Očekujemo od Grada da reguliše oblast reklamiranja, da možemo da iznajmljujemo prostor i prihodujemo od toga - kaže Tošić.

(Espreso/Informer)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.