HRVATI SU SE MNOGO UPLAŠILI: Šta sad ovo znači sa TRAMPOM I SRBIJOM I IZGRADNJOM?
Auto-put, Foto: YoutubePrintscreen/Beobuild

novi auto-put do mora

HRVATI SU SE MNOGO UPLAŠILI: Šta sad ovo znači sa TRAMPOM I SRBIJOM I IZGRADNJOM?

Auto-put Niš – Merdare – Priština omogućiće Srbiji izlazak na albansku luku Drač na Jadranskom moru.

Objavljeno:

Hrvatski mediji sa velikom pažnjom prate dolazak specjalnog izaslanika američkog predsednika za dijalog Beograda i Prištine Ričarda Grenela i predstavnika Međunarodne razvojne finansijske korporacije (DFC) u Srbiju.

Jedna od ključnih tačaka pregovora sa Srbijom biće izgradnja "auto-puta mira" koji će povezivati Niš i Prištinu.

Radovi bi trebali početi do kraja godine, a prvo je u planu izgradnja trase Niš – Merdare, duge 77 kilometara. Početak radova odnosi se na deo autoputa od Niša do Pločnika, dužine 33 kilometra, i za to je, kako je više puta rečeno u Vladi, potrebno dve i po godine i 250 miliona eura.

Procenjena vrednost druge trase ovog autoputa od Pločnika do Merdara od 44 kilometra iznosi oko 570 milijuna.

Hrvati dalje sa zabrinutošću pišu da će Srbija imati izlaz na Jadran.

Auto-put Niš – Merdare – Priština omogućiće Srbiji izlazak na albansku luku Drač na Jadranskom moru.

Takođe, povezaće se oko pola miliona građana Srbije koji žive u Pirotskom, Nišavskom i Topličkom okrugu. Put od Prištine, preko Tirane do Drača i Jadranskog mora već je izgrađen.

To bi praktično bio još jedan autoput koji bi Srbiju direktno povezao s morem. Završetkom južnog i istočnog kraka Koridora 10 turisti iz Srbije do Grčke i Bugarske već sada ne silaze s auto-puta, a otvaranjem deonice Koridora 11 od Surčina do Obrenovca, na raspolaganju imaju i autoput Miloš Veliki sve od Surčina do Čačka, što je pravac prema crnogorskom primorju.

Ministarka Zorana Mihajlović kaže da će u sredu s DFC-om razgovarati o povezivanju s Prištinom na ukupno četiri putna pravca u dužini od 267 kilometara.

- To su izgradnja autoputa Niš – Merdare – Priština, dugog 100 kilometara, izgradnja auto-puta Bujanovac – Končulj – Gnjilane – Štrpce od 78 kilometara, zatim brza cesta Raška – Jarinje – Kosovska Mitrovica na 61 kilometar, kao i rehabilitacija puta Ribariće – Brnjak – Zubin Potok u dužini od 28 kilometara - rekla je Mihajlović.

Mihajlović ističe da se očekuje nastavak auto-puta od Niša do Merdara i Prištine, za što treba osigurati još više od 750 miliona eura.

Podsetimo, direktor američkog DFC-a Adam Boehler i predsednica Izvozno-uvozne banke (EXIM) Kimberli Rid potpisali su pisma o namerama dve strane za pomoć u finansiranju izgradnje "auto-puta mira", koji je dugo bio ključni deo razgovora o normalizaciji odnosa.

Dve strane su prethodno, uz posredovanje Ričarda Grenela potpisale pisma o namerama o obnovi avioprevoza i razvoju drumskog i železničkog saobraćaja.

Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež rekao je da će otvaranje kancelarije DFC u Srbiji doneti vidljivu i konkretnu korist za ekonomiju celog regiona kroz jeftine kredite malim i srednjim preduzećima, finansiranje infrastrukturnih i podršku investicionim projektima privatnog sektora, od energetike, preko prehrambene industrije i logistike do visokih tehnologija.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Alo.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.