Kinezi kreću u potragu za vanzemaljcima! Za to su već spremili najveći teleskop na svetu! (FOTO) (VIDEO)
Foto: AP / Liu Xu

made in china

Cilj kineskog svemirskog programa je da pošalje čoveka na Mesec i robotsku sondu na Mars, a teleskop bi mogao da pomogne u praćenju tih misija
Objavljeno: 17:35h

Kina je završila gradnju najvećeg teleskopa na svetu prečnika 500 metara, što je veličina 30 fudbalskih terena, koji će se koristiti kako bi otkrili radio signali i potencijalni znakovi života na udaljenim planetama.

OK, znate da Espreso ima aplikaciju. Niste znali da je od danas još bolja!

Teleskop pod nazivom FAST (Five-hundred-meter Aperture Spherical radio Telescope) nalazi se u prirodnom udubljenju planinskog područja jugoistočne Kine, a biće pušten u funkciju 25. septembra.

Područje pregleda FAST-a dvostruko je veće od onog kod teleskopa Arecibo u Puerto Riku koji je bio jedan od teleskopa sa najvećim prečnikom optičkog sočiva u posljednje 53 godine, a jedini teleskop koji je veći od FAST-a i Areciboa je ruski RATAN - 600 čiji je prečnik 576 metara.

foto: AP / Odq

Gradnja teleskopa od 185 miliona dolara počela je 2011. godine, a poslednji od 4.450 triangularnih panela postavljeni su početkom juna ove godine. S obzirom na to da je struktura prevelika da bi se premeštala, svaki od panela može da se prilagodi.