SMAJLI JE IZMIŠLJEN DA BI SE RADNICI OSEĆALI BOLJE NA POSLU: Istorija ČUVENE SLIKE otkriva mnogo o KAPITALIZMU!
Smajli je čuvena slika na celom svetu, Foto: Profimedia

zanimljivo

SMAJLI JE IZMIŠLJEN DA BI SE RADNICI OSEĆALI BOLJE NA POSLU: Istorija ČUVENE SLIKE otkriva mnogo o KAPITALIZMU!

Izvor svega je kapitalizam

Objavljeno:

U doba pametnih telefona, jedna od najprepozatljivih slika je smajli - naravno, zbog "emotikona" koje svi koristimo u dopisivanju.

Ali, ko je prvi osmislio "smajli" i kako je on nastao?

Harvi Ros Bol, suvlasnik firme za oglašavanje i odnose sa javnošću u Vorčesteru, Masačusets, osmislio je "smajli" 1963. godine. Rođen je 10. jula 1921., a umro 12. aprila 2001. u Vorčesteru.

Državna kompanija za uzajamno osiguranje života iz Vorčestera kupila je preduzeće iz Ohaja i suočila se sa lošom voljom i raspoloženjem zaposlenih. Dakle, angažovali su Harvi Bola kao slobodnog umetnika, da smisli sliku kako bi povećali motivaciju i podigli raspoloženje radnika.

Ono što je Harvi Bol stvorio bilo je nasmejano lice, koje je smislio za manje od 10 minuta za svog klijenta, koji je za kreaciju platio 45 dolara. Rešenje je bilo jednostavno, ali je donelo je osmehe rukovodiocima.

Nadalje, 1970. godine firma Bernard and Slogan Murray Spain dodali su frazu „Želimo vam lep dan“ na sliku smajlija, a fraza je kasnije promenjena u „Lep dan“, i postala zaštićena autorskim pravom. Do kraja godine su uspešno prodali više od 50 miliona dugmića sa likom smajlija. Uprkos priznanju Harvijevog, ova firma je javno uzela zasluge za sliku 1971. godine kada su se pojavili u televizijskoj emisiji "Šta je moja linija".

Francuski novinar Franklin Loufrani je 1972. godine postao prva osoba koja je registrovala sliku smajlija za komercijalnu upotrebu kada je počeo da je koristi kako bi ukazao na retke primere dobrih vesti u novinama France Soir. On je pokrenuo kompaniju Smiley za prodaju majici za smajlijima. Godine 1996. Loufranov sin Nikolas preuzeo je porodični posao i pretvorio ga u carstvo.

Počev od 1996. godine, lanac marketa Volmart počeo je koristiti smajlije u prodavnicama, a kasnije i u TV oglasima. Potom su pokušali da zatraže vlasništvo nad dizajnom. Pravna bitka trajala je 10 godina i koštala je obe kompanije milione dolara. Dogovor je postignut van suda 2007. godine, ali njegovi uslovi ostaju neobjavljeni.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Medium.com)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.