NEŠTO SE STRAŠNO DOGAĐA SA INSEKTIMA! Naučnici primetili zabrinjavajuću pojavu, to je znak da su nam dani odbrojani
Insekti masovno nestaju, Foto: EPA/ZSOLT CZEGLEDI

klimatske promene

Više od 40% vrsta insekata je istrebljeno u poslednjih par decenija

Objavljeno: 11.02.2019. 10:56h
  • 17

Broj insekata na svetu se drastično smanjuje, zbog upotrebe pesticida, ali i drugih faktora, i to bi moglo da ima katastrofalne posledice po Zemlju.

Više od 40% vrsta insekata je istrebljeno u poslednjih par decenija, prema poslednjem izveštaju objavljenom u naučnom časopisu Biological Conservation.

Broj insekata se svake godine smanjuje za 2.5%, što znači da bi za vek mogli mnogi da nestanu.Čak trećina vrsta insekata je ugrožena, a to bi moglo da uruši ekosisteme i ima loše posledice po planetu.

Izveštaj su zajedno uradili naučnici iz Kine, Sidneja i Kvinslenda. Jedan od autora, Francisko Sančez-Bajo, tvrdi da će izumiranje insekata ugroziti veoma povezane ekosisteme i lance ishrane, a bube čine i 70% svih životinjskih vrsta na svetu. Insekti su osnova mnogih ekosistema već 400 miliona godina.

Glavni uzroci izmiranja su urbanizacija i agresivna poljoprivreda, u kojoj se koriste pesticidi i đubriva koja menjaju životnu sredinu insekata, ali i klimatske promene.

Međutim,  postoji i nekoliko vrsta insekata koji su se adaptirali novim uslovima, ali njihov broj nije dovoljan da bi nadomestio vrste koje odumiru.

Don Sands, etnomolog, upozorava da će insekti štetočine biti u najezdi ako nema onih insekata koji ih prirodno uništavaju u lancu ishrane, što će se loše odraziti po useve.

- Insekti su mala stvorenja koja pokreću svet - naglašava on.

Ugrožene su i mnoge biljke, kao i ptice. Čak 80% divljih biljaka koristi insekte za oplođenje, a 60% ptica se hrane insektima. Kada oni izumru, moraće da jedu jedne druge, što je već primećeno u Austraniji.

Naučnici zato pozivaju da se odmah preuzmu akcije, uključujući smanjenje korišćenja pesticida i oslanjanje na drugo, ekološki pogodnija sredstva u poljoprivredi.

- Zaključak je jasan: ako ne promenimo način na koji proizvodimo hranu, svi insekti će krenuti putem uništenja kroz par decenija - objasnili su.

BONUS VIDEO:

(Espreso.rs/CNN)

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.

Espreso.rs