Naučnici su otvorili VRATA PAKLA, iskopavši 12 km duboku rupu u središte zemlje. Ono što su tamo pronašli... (FOTO) (VIDEO)
Foto: Pixabay.com

interesantno iSTRAŽIVANJE

Mnogi veruju da se mnogo više zna o dalekim galaksijama udaljenim svetlosnim godinama i drugim planetama, nego o samoj planeti Zemlji i onome što se nalazi ispod njene površine.

Naučnici su iskopali ekstremno duboku rupu u središtu zemlje koja se prostire čak 12 km ispod površine Zemlje i doseže mnogo dalje od najdublje tačke Okeana koja se nalazi na 11 km dubine.

Mnogi veruju da se mnogo više zna o dalekim galaksijama udaljenim svetlosnim godinama i drugim planetama, nego o samoj planeti Zemlji i onome što se nalazi ispod njene površine, a ova grupa naučnika je rešila i to da promeni.

Ova superduboka rupa pod nazivom "Kola" je najdublja veštačka tvorevina na zemlji, koja je prokopana uz pomoć bušilice neverovatne dužine od čak 12 km, još davne 1989. godine.

foto: Pixabay.com

Zahvaljujući ovom eksperimentu nakon skoro više od dve decenije naučnici su došli do mnogih saznanja.

1. Pronašli su ogromne količine vode

2. Velike količine gasova kao što su: helijum, vodonik, azot i čak i karbondioksid

3. Jedno od najvećih iznenađenja je bilo to što su otkrili da ispod granita nema nikakvih stena, iako se predpostavljalo da je to sledeći sloj

4. Pronašli su fosile u granitu, na čak 6.700 metara ispod površine Zemlje

5. Otkrili su da temperatura na toj dubini iznosi čak 180 stepeni celzijusa, zahvaljujući kojoj je ova rupa i dobila naziv "Vrata Pakla"

6. Zasigurno najveće otkriće ovog istraživanja bio je pronalazak mikroskopskog fosila planktona starog preko dva biliona godina, pronađenog miljama ispod same površine Zemlje.

Ovaj projekat je zvanično ugašen 2005. godine, ostavljajući samo jednu metalnu građevinu koja nas podseća da je projekat ikada i postojao.

(Espreso.co.rs)