Čeka nas katastrofa?! Zemlja gubi kiseonik, niko ne zna zašto! (FOTO)
Foto: Facebook

udahnite duboko!

Čeka nas katastrofa?! Zemlja gubi kiseonik, niko ne zna zašto! (FOTO)

Zvanično, još nema razloga za paniku, ali naučici su otkrili da atmosfera naše planete polako gubi kiseonik. I niko nije siguran zašto se to dešava..
Objavljeno: 23:27h

Analizom mehurića vazduha zarobljenih u ledu na Grenlandu i Antarktiku, tim naučnika sa Prinstona otkrio je da je u poslednjih 800.000 godina nivo kiseonika opao za 0,7 odsto.

OK, znate da Espreso ima aplikaciju. Niste znali da je od danas još bolja!

Ipak, još nije moguće izračunati koliko će taj gubitak iznositi u budućnosti.

Problem je u tome što se kiseonik stalno reciklira, a to čine ljudi, životinje, biljke, pa čak i silikatne stene. U ovom trenutku, ledene kore su među najboljim izvorima informacija o stanju kiseonika kroz duge vremenske periode.

foto: Printscreen/Facebook/UNILAD

- Uradili smo ove analize i dobili rezultate kakve nismo očekivali. Nismo znali da li će nivo kiseonika biti veći, manji ili isti. Ispostavilo se da smo dobili veoma čist trend - rekao je istraživač Denijel Stolper.

Jedna od teorija jeste da pojačana erozija dovodi do oksidacije stena u svežim sedimenata, te da se zbog toga kiseonik iz atmosfere vezuje i gubi iz vazduha.

Druga teorija kaže da je to posledica dugotrajnih klimatskih promena u poslednjih milion godina.

KO KAŽE DA SU OPASNI: IGRA MEDA, kada niko ne gleda! (VIDEO)

Sve u svemu, trenutno je sve samo u domenu teorije i naučnici pokušavaju da otkriju koji je pravi uzrok ove pojave i koliko je ona opasna po život na Zemlji.

Dokle god budemo brinuli o ekosistemima na Zemlji, ovaj gubitak će biti mali, ali i on nam može otkriti najveću naučnu tajnu - kako je ova planeta postala nastanjiva. Ta informacija biće od velike koristi kada jednog dana počnemo da kolonizujemo Mars, smatraju naučnici.

(Espreso.co.rs / Alo.rs)