KONAČNO SE POMERIO BROD KOJI BLOKIRA SUECKI KANAL: Ispod njega je protekla voda, ima nade!
Ilustracija, Foto: Profimedia

dobra vest

KONAČNO SE POMERIO BROD KOJI BLOKIRA SUECKI KANAL: Ispod njega je protekla voda, ima nade!

U subotu je iskopano oko 20.000 tona peska oko Ever Givena i brod je počelo da vuče 14 tegljača u nastojanju da ga oslobodi

Objavljeno:

Ogromni teretni brod koji se nasukao i blokirao saobraćaj u Sueckom kanalu, neznatno je oslobođen iz blata i pomereni su mu krma i deo kormila, ali je i dalje neizvesno kada će biti deblokiran i vraćen u plovni pravac kanala.

Okrenut udarima snažnih vetrova, teretni brod sa kontejnerima Ever Given, dužine oko 400 metara, dijagonalno se zaglavio u utorak u južnom delu Sueckog kanala i potpuno blokirao saobraćaj ovom trgovačkom rutom, koja se smatra jednom od najprometnijih na svetu, preneo je Rojters.

Postignut je neznatni napredak u pokušajima da se brod vrati u normalan položaj, potvrdili su zvaničnici Sueckog kanala i najavili da se može očekivati da se brod uskoro pomeri sa mesta na kojem se zaglavio, piše Tanjug.

U subotu je iskopano oko 20.000 tona peska oko Ever Givena i brod je počelo da vuče 14 tegljača u nastojanju da ga oslobodi.

Iako snažne plime i oseke te snažni vetrovi otežavaju napore, osa broda pomerila se za 30 stepeni.

General Osama Rabi, upravitelj Sueskog kanala, kazao je da je voda počela da teče ispod broda.

- Očekujemo da bi u svakom trenutku brod mogao da sklizne i pomakne se iz svoje pozicije - rekao je na konferenciji za novinare dodajući da se nada da neće biti potrebno da se pribegne drugoj fazi, vremenski mnogo zahtevnijoj, da se ukloni deo od 18.300 brodskih kontejnera kako bi se umanjila težina broda, prenosi Jutarnji list.

Prema prvim izveštajima brod dug 400 metara i težak 200.000 tona zaglavio se 23. marta zbog peščane oluje i snažnih vetrova koji su utjecali na vidljivost, no Rabie kaže da vremenski uslovi ne mogu biti glavni razlog nasukavanja broda nego da se možda radilo o tehničkim ili ljudskim greškama što će se utvrditi istragom.

Oko 12 odsto svetske trgovine prolazi kanalom dugim 193 kilometara koji povezuje Sredozemlje i Crveno more i predstavlja najkraći put od Azije do Europe.

Prema firmi Lloyd's List zastoj u kanalu onemogućava u svakom satu prolazak robe vredne 400 miliona dolara.

(Espreso / Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.