NAJVEĆA AVIOMISTERIJA U ISTORIJI: I posle 70 godina potraga za ovim avionom JOŠ UVEK TRAJE, ovde NISU ČISTA POSLA!
Jedna od najvećih nerešenih misterija u kanadskoj istoriji, Foto: Printscreen/Youtube

ZAGONETKA

NAJVEĆA AVIOMISTERIJA U ISTORIJI: I posle 70 godina potraga za ovim avionom JOŠ UVEK TRAJE, ovde NISU ČISTA POSLA!

Nakon što avion nije sletio u grad Great Falls u Montani, kanadske vazdušne snage brzo su pokrenule potragu

Objavljeno:

Američki vojno-transportni avion s 44 putnika i članova posade 26. januara 1950. godine poletio je iz Anchoragea na Aljasci prema Montani. Leteo je već dva sata, nalazio se iznad Yukona, najzapadnije i najmanje kanadske teritorije, posada se rutinski javila, a to je bio posljednji kontakt s tim avionom, piše The Guardian.

- Što god im se dogodilo, dogodilo se veoma brzo. Nisu imali problema s motorom i polako su smanjivali visinu kako bi se vratili, a to su mogli iskomunicirati - kazao je David Downing, voditelj civilnih operacija zračne potrage i spašavanja u Yukonu.

Nestanak aviona Douglas C-54 Skymaster pokrenuo je jednu od najvećih potraga za spašavanje na kontinentu, ali čak ni 70 godina kasnije avion nije pronađen.

- To je jedna od najvećih nerešenih misterija u kanadskoj istoriji - kazao je Andrew Gregg, reditelj nadolazećeg dokumentarnog filma o tom događaju.

Njegova produkcijska kuća Skymaster Down profilira malu grupu posvećenih volontera u Yukonu koji su nastavili potragu za avionom i američke porodice koje se još uvijek nadaju da će otkriti što se dogodilo s njihovim nestalim članovima porodice.

Nakon što avion nije sletio u grad Great Falls u Montani, kanadske vazdušne snage brzo su pokrenule potragu.

U potragu uključili vojsku

S obzirom da je na tom području planirana vojna vežba, u potragu se uključilo sedam hiljada vojnika, a više od 80 aviona preletelo je iznad tog područja.

Tri zaviona su se tokom potrage srušila, posade koja su upravljale njima su preživele, ali su te nesreće isticale opasnost terena.

- Piloti koji su nam došli pomoći s juga nisu bili upoznati s letenjem u planinama - kazao je Bob Cameron, avionski istoričar i autor knjige "Yukon Wings".

Cameron, koji je tada imao pet godina, prisetio se svog oca koji je svaki dan dolazio kući s novim vestima o potrazi. Prvi dani potrage bili su otežani zbog oprečnih i zbunjujućih informacija koje su pristizale. Spasilački timovi istraživali su svaki detalj, tragali za ostacima, radio signalima, a dužnosnici su verovali da su bombarderi DC-3 i B-17 bili najprikladniji za lociranje nestalog zrakoplova.

- Vazdušne snage bile su vrlo dobre u logistici. Mogli su transportovati puno ljudi, opreme i aviona - kazao je Downing, koji je poslednjih godina obavio najmanje desetak potraga za nestalim avionom, s kolegom Gerryjem Whitleyem, stručnjakom za potragu i spašavanje.

- Nisu imali koncept definiranih obrazaca što se tiče potrage. Piloti i navigatori nisu bili obučeni za to - kazao je Downing te dodao da su piloti tada učinili sve što su u to vreme znali.

Opsežna potraga nastavila se do 14. februara kada je američko vazduhoplovstvo ostalo bez petog aviona u tri nedelje . Taj avion, bombarder B-36 koji je letio u odvojenoj misiji, nosio je neaktivnu nuklearnu bombu. - Čim se to dogodilo, povučeni su svi resursi na tom području i potraga je proglašena završenom - kazao je Gregg.

- Porodice su rekle da je nakon toga sve stalo. Nisu dobili objašnjenja o tome gdje bi mogao biti avion i što se moglo dogoditi - kazao je.

Pretražili najveće jezero

Brojni članovi obitelji žrtava zatražili su od vlade da započne novu potragu, uvereni da bi trenutna tehnologija mogla dovesti do nekog značajnog otkrića.

- Od 1950. godine uopšte nije bilo veće potrage. Samo želimo ispričati ovu priču i videti što će se dogoditi - kazao je Gregg.

Stručnjaci vjeruju da avion verojatno nije odstupio daleko od planirane rute, što znači da bi se mogao nalaziti na području na kojem se kreću traperi, geolozi i rudari.

Ljudi koji se amaterski bave potragom za nestalim avionom izneli su teoriju da je pokušao sleteti na zaleđenu površinu jezera te da je prošao kroz led i završio u njemu.

Gregg je sa svojim timom sonarom pretražio najveće jezero na putanji nestalog aviona i nije pronašao nikakve tragove koji bi potvrdili tu teoriju. Gregg spekuliše da je avion skrenuo s puta i srušio se na planini Saint Elias te završio duboko u ledu i snegu.

Ipak, stanovnici s područja Yukon uvereni su da će pronaći avion kako bi se okončao jedna od najvećih misterija, piše The Guardian.

- S globalnim zatopljenjem i odmrzavanjem ledenog i snežnog pokrivača možda otkrijemo mesto pada. Ali još uvijek mi je teško razumeti kako avion još nije pronađen. Govorimo o velikom četveromotornom transportnom avionu. Kakvo je onda to mesto pada aviona, koje do sada nije uočeno? - pita se Cameron.

Bonus video:

(Espreso.co.rs / jutarnji.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.