IMAMO JOŠ SAMO 10 GODINA DO UDARA? Svemirska agencija je izračunala - 31. AVGUST 2029. godine je DATUM!
Ilustracija, Foto: Profimedia

IDE KA NAMA

Proračuni pokazuju

Objavljeno: 08:03h

Nedavno otkriveni asteroid je stavljen na "listu rizika" Evropske svemirske agencije, pošto proračuni pokazuju da bi mogao da udari u našu planetu za 10 godina.

Agencija je otkrila svemirsku stenu ove nedelje i odmah je dodala na listu "potencijalno opasnih objekata bliskih Zemlji", pošto je dokazano da bi udar mogao da se desi 31. avgusta 2029. godine.

Podaci pokazuju da će objekat, nazvan 2020 PG6, putovati prosečnom brzinom od 46.000 kilometara na sat, dok se približava Zemlji. Na svu sreću, objekat je prilično mali, pa i ukoliko zaluta na putanju naše planete, neće izazvati kataklizmu, jer mu je prečnik oko 14 metara.

Ipak, ova stena je slične veličine kao Čeljabinski meteor, koji je eksplodirao iznad Rusije u februaru 2013. godine. Kometa je imala samo 18 metara u prečniku, ali je bila dovoljno velika da izazove značajnu štetu na nekoliko hiljada zgrada u ovoj oblasti.

Naučnici su izračunali da je energija koju je izazvao udar bila jednaka energiji oko 30 atomskih bombi. Takođe, oni tvrde da su šanse da 2020 PG6 pogodi Zemlju oko 1:416, što je u svemirskim relacijama prilično visoka šansa.

O ovom nezvanom gostu znaće se više kad bude prolazio u blizini Zemlje 2. septembra. Tada će od nas biti udaljen oko 2 miliona kilometara.

(Espreso.co.rs/RT)